گوناگون

راه اندازی کریدور شمال جنوب در مبادلات تجاری با روسیه اهمیت دارد

81140605 5654495

به گزارش ایرنا، ˈرضا مسرورˈ عصر یکشنبه در این دیدار با اشاره به کوتاه تر بودن مسیر کریدور شمال جنوب و تاثیر آن بر کاهش قیمت کالا و صرفه اقتصادی تجارت و ترانزیت از این مسیر اظهار کرد : علاقمندیم این کریدور را با همکاری هم به طور مناسب راه اندازی کنیم .

وی خاطرنشان کرد : برای راه اندازی کریدور شمال جنوب نیاز به تشکیل کارگروه مشترک داریم .

وی با اشاره به وجود هفت منطقه آزاد تجاری در ایران ، منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد شمال کشور و دارای ظرفیت های بی شمار برای توسعه مبادلات بین دو کشورخواند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی متذکر شد: دولت ایران روی زیرساخت های حمل ونقل و تجارت ، سرمایه گذاری زیادی کرده و راه آهن نیز ظرف دو سال آینده به بندرگاه انزلی متصل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ثبت900 شرکت و وجود 112 واحد صنعتی فعال و فعالیت چشمگیر شرکت های چینی در منطقه گفت: جای شرکتهای روسی در این منطقه خالی است .

استاندار آستراخان نیز در این دیدار با اشاره به مزیتهای استفاده از مسیر ایران و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال جنوب و شرق غرب از فعالیت بازرگانان روسی در منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک خبر داد.

استاندار آستراخان روسیه عصر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه از منطقه آزاد انزلی و بندر در حال احداث کاسپین دیدار و با مسوولان سازمان منطقه آزاد انزلی گفتگو کرد.

ˈالکساندر ژیلکینˈ همچنین امروز با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار و راه های گسترش و توسعه روابط بین دو استان را بررسی کرد.

در این سفر همچنین هفت گروه کاری شامل شهرداری، کشاورزی ، تجاری، بندری، دانشگاهی، گردشگری و صدا و سیما در زمینه گسترش روابط با همتایان خود دیدارهایی خواهند داشت.ک/2

620/695/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا