گوناگون

راه پایان بخشیدن به محرومیت‌های جنوب کرمان چیست؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: استان کرمان بسیار بزرگ است و باید برای پایان بخشیدن به محرومیت‌های جنوب این استان، با استقلال آن باید موافقت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “فرج‌الله عارفی” در نشست شورای اداری جنوب کرمان با حضور وزیر کشوراظهار کرد: در حال حاضر جنوب استان کرمان به لحاظ جمعیتی و مساحتی و غنای فرهنگی و اقتصادی دارای ظرفیت‌های بسیاری است و برای جبران عقب ماندگی‌ها جنوب استان باید تلاش کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان این‌که جنوب استان کرمان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد، گفت: در سال‌های گذشته درخصوص استقلال جنوب کرمان بحث و گفت‌وگو شد ودر دولت یازدهم به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم.

عارفی با اشاره به این‌که در جنوب کرمان سالیانه 6.5 میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود، تصریح کرد: اما تنها 4.5 میلیون تن آن مصرف و فروخته می‌شود.

وی با بیان این‌که از 13 اقلیم موجود در دنیا 11 اقلیم در جنوب کرمان وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت‌های کشاورزی و طبیعی این منطقه بهره‌برداری درستی نشده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با انتقاد از عملکرد استاندار کرمان در حوزه انتصاب و انتخاب مدیران، گفت: در حال حاضر جنوب استان کرمان سهمی از مدیریت استان کرمان ندارد.

وی با بیان این‌که جنوب استان کرمان یک منطقه چهارفصل است، تصریح کرد: باید بخش کشاورزی جنوب کرمان تجاری شود تا از این طریق اقتصاد این منطقه رونق یابد.

عارفی خاطرنشان کرد: باید از مردم محروم این منطقه حمایت شود، تا مشکلات مردم این حوزه برطرف شود و دولت در این راستا باید فعالیت بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا