گوناگون

رتبه سوم تولیدات باغی در کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با داشتن حدود 7.6 درصد از باغ‌های کشور رتبه سوم را در تولید محصولات باغی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، ایوب ایرانی‌فام در جمع خبرنگاران افزود: این استان 150 هزار تن محصولات باغی صادر می‌کند که از این میزان 24 هزار تن مربوط به خشکبار است.

وی تشریح کرد: 45 درصد از صادرات خشکبار استان مربوط به انواع کشمش است.

ایرانی‌فام ادامه‌داد: باغ‌های انگور این استان شامل 1059 هکتار باغ جوان و حدود 24 هزار هکتار باغ بارور بوده که پارسال از این سطح زیر کشت، 348 هزار تن محصول برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از سطح زیرکشت تاکستان‌های مُدرن گفت و یادآور شد: اکنون حدود 800 هکتار تاکستان مُدرن در این استان وجود دارد و این سازمان درصدد است طی دو برنامه پنج ساله برای تولید مناسب، 90 درصد از باغ‌های سنتی انگور را به تاکستان مُدرن تبدیل کند.

ایرانی‌فام با اشاره به مهمترین مزایای تاکستان‌های مُدرن تاکید کرد: کاهش هزینه در باغداری، افزایش دو برابری تولید انگور، سهولت و هزینه کم در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، استفاده بهینه از نور خورشید برای محصول و مقاومت بیشتر در برابر سرمای دیررس بهاره را می‌توان از مهمترین مزایای تاکستان‌های مُدرن قلمداد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا