گوناگون

رد ادعای پيشتازی احمد زی/ ثبت 53 شكايت انتخاباتی در غزنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئولان كمیسيون سمع شكايت های انتخاباتی در ولايت غزنی از ثبت 53 شكايت انتخاباتی در اين ولايت خبر دادند.

عبدالقدير تگين كميسر كمیسيون مستقل شكايت های انتخاباتی در ولايت غزنی تاکید کرد که برخی از اين شكايت ها با اسناد و مدارک بوده اما شماری بر اساس مدرک مشخص نیست.

عبدالقدير تگين گفت: با توجه به حساسيت موضوع، كمیسيون سمع شكايت های انتخاباتی در غزنی در نظر دارد كه در حضور نهاد های مستقل نظارت كننده به اين شكايت ها رسيده کرده تا زمانیکه برای هيچ فردی اعتراض باقی نماند.

در همين حال مسئولان كمیسيون مستقل انتخابات غزنی از انتقال كامل مواد انتخاباتی از سطح ولايت غزنی خبر مي دهند.

خبر دیگر اینکه عبدالله عبدالله اعلام كرد ادعای پيشتازی اشرف غنی احمد زی از وی را یک دروغ محض و يک شوخی بی مزه خواند.

IMG12525057

آژانس خبرى پژواک گزارش داده است که اشرف غنی احمدزی نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با کسب 52.48 درصد آرا پیشتاز انتخابات است، این درحالیست که عبدالله 47.52 درصد آرا را کسب کرده است.

بر اساس ارقام ثبت شده در اوراق نتايج 170 محل رای دهى جمعا 66 هزار و 355 راى استفاده شده است که از این رقم عبدالله عبدالله 31 هزار و 535 راى و اشرف غنى احمدزى 34 هزار و 820 راى را به دست آورده است.

گفتنی است که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد و احمدزى با کسب 31.5 درصد نسبت به دیگر نامزدان ریاست جمهوری پیشتاز بودند.

در همین حال رسانه های افغان از برکناری “زوری” فرماندار منطقه اوبه ولایت هرات در غرب افغانستان به اتهام دست داشتن در تقلب انتخاباتی، معرفی این فرد به مراجع قضایی و  بازداشت چهار عضو ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به اتهام تقلب خبر دادند که در روز انتخابات از کارت‎ های جعلی استفاده کرده بودند.

“نادر محسنی” سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات افغانستان اعلام کرده است که تهدید، توزیع پول، تشویق به رای دهی به نفع نامزدی مشخص و مداخله نیروهای امنیتی در امر انتخابات و همچنین تخلف برخی کارکنان کمیسیون برگزاری انتخابات از مهمترین موضوعات شکایت های مطرح شده بوده و میزان شکایات در دور دوم انتخابات افغانستان کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا