گوناگون

رسالت جامعه دانشجویی حساسیت نسبت به مسائل روز منطقه و جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اورکی ظهر چهارشنبه در اولین جشنواره سراسری دانشجویی ترویج فناوری نوین در سالن پردیس نیروی انتظامی ساری مهمترین پیام عاشورا را هویت، آزادگی و صیانت از ارزشهای دینی و باورهای مذهبی عنوان کرد و گفت: دانشجویان آزاده ضمن تعظیم شعائر دینی از تمام توان و وقت خود برای رسیدن به مرزهای دانش استفاده می کنند.

وی یکی از مهمترین وظایف دانشجویان را مصروف کردن همه توان و وقت خود در حوزه دانش عنوان و اذعان داشت: بر خلاف تبلیغ هایی که در سطح منطقه بر علیه تفکر شیعه می شود این تفکر زمینه ساز رشد علم و فناوری است.

این مسئول موثرترین راه مقابله با تبلیغ های غلط  دشمن را در نوردیدن قله های علمی عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فناوری های نوین باید دو چیز مهم همت و فعالیت های علمی و کمک و سرمایه گذاری های در این زمینه جدی گرفته شود.

اورکی با بیان اینکه فناوری نوین یکی از 4 علمی است که آینده دنیا را متحول خواهد کرد، اذعان داشت: با توجه به فناوری نوین در حوزه سرمایه گذاری اقدامات خوبی در کشور در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه ای در حوزه فناوری نوین تشکیل داده است.

معاون امور دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی فعالیت جدی در حوزه فناوری نوین از سال 80 آغاز شد و با تصویب ستاد ویژه نانو در سال 84 عزم جدی برای توسعه فناوری نانو در کشور شکل گرفت.

اورکی تصریح کرد: حرکت کشور به سمت توسعه نانو در پایان 2012 موجب کسب رتبه هشتم در دنیا شد و همچنین این کشور رتبه نخست فناوری نانو در منطقه را به خود اختصاص داد.

وی به 14 هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی در زمینه نانو اشاره کرد و گفت: با 14 هزار پایان نامه صد شرکت کوچک و بزرگ در حوزه نانو در کشور فعالیت می کنند که محصولات خود را در داخل و خازج از کشور ارائه می دهند که این امر نشان می دهد که به حوزه تجاری سازی ورود پیدا کردیم.

اورکی یکی از مشکلات در دانشگاهها را تجاری سازی ایده ها عنوان و اظهارداشت: با برگزاری چنین جشنواره هایی می توان حرکت بسمت تجاری سازی را افزایش داد.

وی اذعان داشت: در سال 2011 در دانشگاه پیام نور کشور 200 مقاله چاپ شد که پنج درصد مقالات منتشر شده در مقالات بین المللی سهم این دانشگاه است.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم در سطح کشور در سال آینده یک نهاد فناوری نانو راه اندازی شود.

اورکی ایجاد فرهنگ پژوهش و تحقیقات علمی، آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان، گسترش آموزش و پژوهش، بازار یابی در حوزه فناوری نانو، تعامل صنعت با دانشگاه و دانشجویان، ترویج و اطلاع رسانی جدیدترین اخبار در زمینه پیشرفت و گسترش نانو در دانشگاههای دیگر و دانشگاه پیام نور و آشنایی نهاد های دولتی با این فناوری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا