گوناگون

رشد منفی جمعیت مهمترین تهدید و عامل عدم توسعه یافتگی بیجار است

81204085 5765787

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن زندیه شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با حضور استاندار کردستان، افزود: شهرستان بیجار در حوزه های کشاورزی، گردشگری و معدن ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید با سرمایه گذاری در این حوزه ها و ایجاد اشتغال، مردم را در شهرستان ماندگار کنیم.

وی گفت: علت اصلی کاهش جمعیت شهرستان بیجار، عدم توسعه یافتگی این شهرستان است که می توان این مساله را با جذب سرمایه گذاری حل کرد.

وی با اشاره به اینکه بیجار در سال های گذشته حدود 150 هزار نفر جمعیت داشت، گفت: این جمعیت اکنون به 93 هزار نفر کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بیجار از لحاظ مساحت وسیع ترین شهرستان استان کردستان است و باتوجه به پراکندگی روستاها، هزینه خدمات رسانی نیز بالا است.

زندیه افزود: برای ماندگاری مردم در شهرستان باید سطح خدمات رسانی از جمله آسفالت راه های روستایی را افزایش دهیم تا مردم اشتیاقی برای ماندن داشته باشند.

فرماندار بیجار اظهار کرد: این شهرستان با 150 هزار هکتار زمین کشاورزی، از پتانسیل بسیار خوبی برای تولید برخوردار است اما با مشکل کم آبی مواجه هستیم و نیاز به مجوز برای حفر چاه داریم.

وی توسعه کشاورزی را نیازمند ادوات و اعتبارات دانست و افزود: کشاورزان چشم انتظار کمک های دولت برای تقویت کشاورزی هستند.

زندیه اضافه کرد: در شهرک صنعتی بیجار 50 واحد فعال و نیمه فعال وجود دارد و 85 درصد اراضی موجود در شهرک نیز واگذار شده که باید واحدهای صنعتی در آن فعال شود.

وی معدن را یکی دیگر از پتانسیل های بسیار خوب شهرستان بیجار دانست و گفت: نیاز به جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع فرآوری داریم.

وی گفت: مردم بیجار از دولت انتظار توجه و عنایت ویژه دارند و با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در شهرستان وجود دارد می توان بیجار را توسعه یافته کرد.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا