گوناگون

رشد 35 درصدی صادرات زعفران خراسان رضوی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی از رشد 35 درصدی صادرات زعفران در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت زعفران، خرید و فروش این محصول در بازارهای داخلی کاهش یافته اما صادرات روال عادی خود را طی می‌کنند و شتاب بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

میری بیان کرد: در مهر هر سال، معمولا عرضه زعفران از کشاورزان کم می‌شود و آنچه که برای صادرات استفاده می‌شود معمولا از موجودی بازرگانان، صادرکنندگان و تجار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان در مورد تولید اظهار نظر قطعی کرد، با این وجود با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصول زعفران، تلاش بیشتر کشاورزان به منظور افزایش راندمان و حمایت جهادکشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود امسال محصول بیشتری نسبت به سال گذشته برداشت شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم پس از اتمام فصل برداشت زعفران مانند سال گذشته شاهد نوسانات شدید قیمت زعفران و در نتیجه متضرر شدن کشاورزان نباشیم و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی همچنین در خصوص طرح جامع زعفران اظهار کرد: در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی در قالب اعتباراتی که در اختیار دارد برای زعفران هزینه می‌کند اما انتظار برای حمایت از محصول زعفران اختصاص اعتباری بیش از این است که امیدواریم با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به استان اعتبارات این طرح نیز به زودی تصویب شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا