گوناگون

شالیزارهای گیلان چند هکتار است؟

معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان گفت: پس از پایان سرشماری عمومی کشاورزی، میزان دقیق سطح شالیزارهای گیلان مشخص می‌شود.

محمدحسن اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه گیلان جزء 5 استان برتر در بخش کشاورزی کشور است، اظهار کرد: با اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی گیلان که همزمان با سراسر کشور از 5 مهر در گیلان آغاز می‌شود و 18 آبان پایان می‌یابد می‌توانیم از این پس اطلاعات دقیقی را در مورد بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مهمترین حسن داشتن اطلاعات دقیق بخش کشاورزی این است که مدیران و مسئولان کشاورزی از این پس تصمیمات بهتری برای این بخش خواهند گرفت.

اصغریان با تاکید بر همکاری همه کشاورزان گیلانی با آمارگیران از رسانه‌های استان نیز خواست تا برای کسب نتایج موفق از این طرح اطلاع رسانی لازم و مستمر به کشاورزان را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

محمدحسن اصغریان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها کشاورزان را آگاه کنند که نتایج این سرشماری هیچ ربطی به پرداخت یارانه یا عدم پرداخت یارانه ندارد.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده اگر مردم اطلاعات درست از نتایج سرشماری داشته باشند درست عمل می کنند، تصریح کرد: شیوه آمارگیری این دفعه با دفعات گذشته متفاوت است. در این سرشماری از تبلت استفاده می شود و در سرشماری آزمایشی که قبلا انجام شده چگونگی کار کردن آمارگیران با تبلت و همچنین وضعیت اینترنت بررسی شده است.

اصغریان گفت: در دوره‌های گذشته سرشماری که در کاغذها ثبت می‌شد نتایج آن پس از 2 سال منتشر می‌شد، این در حالیست که در این دوره از سرشماری پیش‌بینی می‌شود اطلاعات اولیه 2 ماه پس از پایان سرشماری کسب شود.

وی ادامه داد: با وجود تغییر کاربریها همچنان مسئولان استان میزان سطح شالیزارهای گیلان را 238 هزار هکتار اعلام می‌کنند. پس از پایان سرشماری عمومی کشاورزی میزان دقیق سطح شالیزارهای گیلان مشخص می‌شود. این اطلاعات دقیق در مورد باغات چای و دیگر باغات استان نیز کسب خواهد شد.

اصغریان اضافه کرد: آمار درست مبنای تصمیم گیری‌های درست است و دولت جدید بر داشتن اطلاعات دقیق حساسیت ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا