گوناگون

رشد 42 درصد بارش‌های بهاری در کرمانشاه

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بهار امسال از نظر بارش‌ها و دما وضعیت نرمالی خواهد داشت.

محسن قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، میانگین بارش‌های استان از اول سال زراعی جاری(پاییز سال گذشته) تاکنون را 442 میلیمتر اعلام کرد که نسبت به میانگین بلندمدت تغییر چندانی نداشته، اما نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد داشته داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت پاوه با 663 میلیمتر و سومار با 290 میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را داشته اند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش های شهر کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را نیز 362 میلیمتر دانست که نسبت به سال گذشته 11 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 10 درصد افزایش داشته است.

به گفته این مسئول، میانگین بارش‌های استان کرمانشاه از ابتدای بهار امسال تاکنون نیز 35.5 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت 43 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سنقرو کلیایی با 63 میلیمتر بارندگی و سومار با هشت میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش ها را داشتند.

قاسمی معتقد است: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون مرکز و شرق استان نسبت به میانگین بلندمدت کاهش بارندگی داشته‌اند، اما در بخش‌های شمالی و غربی استان رشد بارش‌ها را نسبت به میانگین بلندمدت شاهد بودیم.

وی ضمن مناسب خواندن میزان بارش‌های بهار امسال، افزود: میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت نرمال است، اما از نظر پراکندگی وضعیت مناسب تری داشتیم.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرد، میانگین بارش‌های بهار امسال در روزهای باقی مانده اردیبهشت و همچنین خرداد وضعیت نرمالی داشته باشد و در مجموع حدود 42 میلیمتر در این مدت بارندگی داشته باشیم.

قاسمی گفت: دمای اردیبهشت و خرداد هم وضعیت نرمالی خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا