گوناگون

معاون استاندار: احداث شهرک حمل‌ونقل ساوه ظرف یکماه آینده آغاز می‌شود ‌

معاون عمرانی استاندار مرکزی از انجام ساز و کارهای اداری مربوط به احداث شهرک حمل‌ونقل در ساوه خبر داد و افزود: عملیات احداث این شهرک ظرف مدت یک ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات امور شهری ساوه افزود: کلنگ احداث شهرک حمل و نقل ساوه از سال‌ها پیش به زمین زده شده بود، اما‌ اقدام عملی در خصوص واگذاری زمین انجام نشده بود که منجر به تأخیر در آغاز عملیات اجرایی این شهرک شده بود.

وی با بیان اینکه احداث شهرک حمل و نقل موجب بهبود تردد و روان‌سازی ترافیک سطح شهر شده و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، ادامه داد: با توافق به عمل آمده بین اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و انجمن صنفی مدیران شرکت‌های حمل و نقل ساوه مقرر شد با انجام فراخوان در فاز نخست 25 هکتار زمین به منظور احداث این شهرک اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پس از تفکیک و اخذ سند جداگانه در فاز دوم نیز 25 هکتار دیگر زمین به همین منظور اختصاص می‌یابد.

زندیه‌وکیلی در خصوص مشکل زمین تعاونی مصرف فرهنگیان ساوه نیز گفت: به دلیل تعریف نکردن کاربری برای این زمین مقرر شد اداره راه و شهرسازی استان مرکزی این زمین را با قیمت منطقه‌ای در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار دهد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این جلسه ایجاد شهرک حمل و نقل در این شهر را گامی برای افزایش رضایتمندی مردم و جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر دانست.

محمد بهاروند افزود: شهرستان ساوه به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و کریدور شرق به غرب و نیز برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور روزانه شاهد تردد حجم سنگینی از کامیون‌هاست و این معضل، نارضایتی‌هایی را در داخل شهر بوجود آورده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل بین بخشی دستگاه‌ها بتوان با احداث شهرک حمل و نقل خدمت بزرگی را به مردم و کامیون‌داران انجام داد.

فرماندار ساوه از معضل حاشیه‌نشینی نیز به عنوان مشکل دیگر شهروندان این شهر یاد کرد که برطرف کردن آن منوط به همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است.

شهردار ساوه نیز در این نشست خواستار بازنگری در طرح تفصیلی شهر ساوه شد.

کامران جوادی، بررسی و تصویب طرح جامع شهر، توسعه خدمات تجاری و اداری در نقاط دور از مرکز شهر و کمک به احیای بافت‌های فرسوده را از جمله طرح‌های پیش روی شهرداری دانست.

شهردار ساوه گفت: توسعه مراکز تجاری و خدماتی در سایر نقاط ضروری است تا بتوان بار ترافیکی تردد در مرکز این شهر را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نماینده مردم ساوه و زرندیه، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند و پس از پایان جلسه از برخی طرح‌های در دست اقدام شهرداری ساوه بازدید به عمل آمد.

خبرگزاری ایسنا، پیش از این در گزارشی با عنوان “تردد کامیون‌ها در سطح شهر ساوه همچنان قربانی می‌گیرد/چه کسی پاسخگوست؛ مسوولین یا کامیون‌داران؟”به تشریح معضل مردم شهر ساوه در خصوص تردد کامیون‌ها در سطح شهر با ارائه راهکارهای عملی جهت تسریع در احداث شهرک حمل و نقل در این شهر پرداخته بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا