گوناگون

رضایی: کانونهای مساجد از یکسونگری پرهیز کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کانونهای مساجد برای اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی خود آن هم در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است باید از یکسونگری و سیاست زدگی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خانه فرهنگ دیجیتال مسجد حاج عباس شیراز نسبت به خطر سیاست زدگی در فرهنگ کشور هشدار داد و اظهار داشت : معمول شدن این فرهنگ و رویه یک آسیب جدی است که جامعه را از معنویت و اخلاص دور می سازد.

رضایی به مزیت پرشمار فعالیتهای فرهنگی در کانونهای مساجد اشاره کرد و گفت: تجربه چند دهه گذشته نظام اسلامی بخوبی نشان می دهد که جوانانی که در مساجد فعالیت فرهنگی داشته و شرکت می کردند بخوبی رویدادهایی نظیر دفاع مقدس و دیگر تحولات دوران انقلاب را مدیریت کردند.

وی همچنین افزود: با نگاهی به تاریخ سرزمین ایران می بینیم که از دوران صفویه تاکنون نوع معماری ایران را بازار ، مسجد و مدرسه تشکیل می داده است ، بجز دوران سلطنت رضاشاه که این مثلث را تکه تکه کرد.

رضایی افزود: اقتصاد و دانش در شرایط امروزی محور پیشرفت دنیاست ولی ما پیش تر این را داشتیم و فرهنگ هم به این موارد اضافه شد.

وی گفت: وقتی مسجد کنار دانش و این دو در کنار بازار باشند تحول بزرگی در رونق جامعه از هر حیث صورت می گیرد.

رضایی ادامه داد :با توجه به شعار سال فرهنگ باید اوضاع کشور را از این حالت بیکاری بیرون بیاوریم و برگردانیم به همان مثلث معجزه آسای بازار ، مسجد و مدرسه .

* انتقاد منصفانه سازندگی را بدنبال دارد

رضایی همچنین در بخشی از سخنان خود انتقاد و انتقاد پذیری را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : انتقاد منصفانه و سازنده پیش شرط توسعه و حیات و سرزندگی جامعه می باشد.

وی افزود: روزی که انتقاد در کشور وجود نداشته نباشد و در واقع آستانه تحمل مسوولان پایین بیاید بی شک به خشکیدگی نهال آزادی به عنوان یکی ازمولفه های مهم انقلاب اسلامی منجر می شود که بسیار خطرآفرین است .

رضایی گفت: البته انتقاد باید منصفانه و سازنده بوده و به همراه پیشنهاد باشد تا ارمغانش برای جامعه وکشور سازندگی و ابادانی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: انتقاداتی که به دولت ،مجلس،قوه قضاییه و مدیریت کشور صورت می گیرد باید از جاده انصاف خارج نشود تا به سامان بخشی کارها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا