Mihanpostسینمافرهنگی

رضا عطاران:نگران ارتباط مخاطب عام با فیلم هایم هستم

به گزارش میهن پست – رضا عطاران که دومین ساخته سینمایی‌اش روی پرده سینماها رفته است، درباره آن گفت: «ردکارپت» فیلمی متفاوت از کلیت سینمای ایران است و شبیه فیلم‌های دیگر نیست.
این کارگردان و بازیگر که به همراه احمد احمدی تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری «ردکارپت» در خبرگزاری دانشجویان ایران حاضر شده بود در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایسنا، آخرین تجربه کارگردانی اش را فیلمی در ارتباط با سینما عنوان کرد و ادامه داد: «ردکارپت» فیلمی درباره موضوعات اجتماعی و فرهنگی چند ساله اخیر و کاملا واقعی است.

عطاران درباره ارتباط مخاطب عام با این فیلم گفت: نگرانی ارتباط مخاطب عام با فیلم را در همه کارهایم دارم. اما در «ردکارپت» غیر از مسئله سینما چیزهای دیگری هم داریم که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند. مانند همین اختلافات فرهنگی که در فیلم وجود دارد و اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. ضمن اینکه الان مردم افرادی مانند اسپیلبرگ، فرهادی، کیارستمی و حتی جیم جارموش و آدم‌های دیگری که در فیلم نام برده می‌شود را می‌شناسند. خصوصا جوان‌ها که بسیار پیگیر هم هستند.

احمد احمدی هم از شروع اکران فیلم از روز (پنج شنبه) در ۲۲ سینما خبر داد و گفت: قرار است چند سالن اضافه شود و از اوایل هفته هم فیلم در شهرستان‌ها به روی پرده می رود.

این تهیه کننده درباره زمان اکران فیلم که با ماه مبارک رمضان و مسابقات جام جهانی فوتبال همزمان شده است اظهار کرد: با توجه به شرایط پروانه ساخت که ویدئویی است، فیلم شامل چند بند از آیین‌نامه شورای صنفی می شود و فیلم را یا باید در شش ماهه دوم و یا در ماه رمضان اکران می‌کردیم. در واقع ریسک این کار را پذیرفتم تا فیلم در فصل گرما همزمان با ماه رمضان و مسابقات جام‌جهانی اکران شود. امیدوارم شرایطی رقم بخورد که در سال‌های آینده هم سینماگران ترغیب شوند و فیلم‌شان را در ماه رمضان اکران کنند.

احمدی درباره تبلیغات این فیلم نیز اظهار داشت: تبلیغات شهری آغاز شده و پخش تیزر در تلویزیون هم از شنبه آغاز می‌شود.

عطاران هم ادامه داد: زمان کمی برای آماده سازی نسخه‌ها داشتیم و طی یک هفته کارها به سرعت انجام شد. قرار است از هفته دوم تبلیغات فیلم گسترده ‌شود.

این کارگردان که ساعاتی قبل از بازی ایران و بوسنی در ایسنا حاضر شده بود با اشاره به این بازی گفت: بازی که با آرژانتین داشتیم روی من تأثیر زیادی گذاشت و پیشنهاد دادم اگر صعود کردیم روز اول اکران بلیت نیم بها باشد.

در خلاصه داستان «ردکارپت» که در حاشیه جشنواره فیلم کن ساخته شده آمده است: «شما که غریبه نیستی، من ۳۸ سال از خدا عمر گرفتم، ۱۳ سال تئاتر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه، اونور فکر می‌کنم می‌تونم کار کنم، می‌تونم شکوفا بشم.»

رضا عطاران، سوسن پرور، مارک انصاری، امیر نوری، کریستین بی‌فورت، حسین سلیمانی، ماجین موسوی، جمال هاشمی، هانی صالحی، ماریلو مینگ لانا، حسین یار یار، عبدالله صالحی، راد پورجبار، اندی کروک، فرشاد نجفی اسداللهی، محمد جواد علینقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت‌نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری و علی سرتیپی بازیگران این فیلم هستند.

برخی سینماهای نمایش دهنده این فیلم در تهران عبارتند از : قدس، آزادی، ایران، صحرا، فرهنگ، شکوفه، راگا، اریکه، جوان،فلسطین، عصرجدید، مرکزی، بهمن، پارس، کارون، جی، شاهد، فردوسی، سمرقند، تماشا، رازی، کیان، زندگی، موزه سینما، برج میلاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا