گوناگون

رعایت استاندارد کالا، تضمین کننده آرامش و سلامت مصرف کنندگان است

به گزارش خبرنگار مهر، بمناسبت هفته استاندارد ظهر چهارشنبه جمعی از مدیران عامل و نمایندگان واحدهای تولیدی نمونه استان به همراه معاونان و کارشناسان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با امام جمعه موقت قزوین در سالن اجتماعات شهید باریک بین دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند اداره کل استاندارد و صاحبان سرمایه و تولید به وظیفه مهم اداره استاندارد در تامین سلامت مردم اشاره کرد و  اظهارداشت: برخی واحدهای تولیدی با تولید محصولاتی که با سلامت و ایمنی مردم سروکار دارد لذا نظارت مستمر بر فعالیت این واحدها در رعایت استاندارد امری ضروری است تا از بروز مشکلات عدیده و تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری شود.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: آنچه که برای صاحبان سرمایه و تولید مواد غذایی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد سلامت مردم است بویژه در تولید مواد غذایی رعایت استانداردهای ملی بسیار اهمیت دارد و نیم توان از کنار آن بی تفاوت گذشت و از آن غفلت کرد.

IMG14522352

باریک بین یادآورشد: خوشبختانه امروز در استان قزوین واحد های نمونه تولیدی متعددی در بخش مواد غذایی و کالاهای استراتژیک مشغول فعالیت اقتصادی هستند که بخشی از محصولات خود را به خارج صادر می کنند لذا توجه به استانداردهای بین المللی هم بسیار مهم است تا کیفیت محصول ایرانی زیرسوال نرود و بازار جهانی خود را نیز حفظ کند.

حجت الاسلام باریک بین نظارت و بازرسی از واحد های تولیدی بخصوص موادغذایی را با اهمیت دانست و اظهارداشت: کارشناسان و بازرسان اداره استاندارد لازم است قانون، نظم و وجدان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند کالاهای سالم را به دست مصرف کننده برسانند که مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

امام جمعه موقت قزوین با انتقاد از برخی افراد سودجو در تولید کالاهای نامرغوب یادآورشد: متاسفانه برخی از افراد به خاطر طمع ورزی و سود بیشتر به استنانداردها بی توجهند و قانون را نادیه می گیرند که در این حوزه وظیفه بازرسان این اداره سنیگن تر می شود و باید با جدیت و قاطعیت با این افراد برخورد کنید تا سلامت جامعه به مخاطره نیفتد.

حجت الاسلام باریک بین گفت: باید تلاش کنید تا از فعالیت افراد سودجو جلوگیری شود و جدی بودن شما در کار و نظارت مستمر لازمه موفقیت در امور است.

حجت الاسلام باریک بین آموزش عمومی مردم وفرهنگ سازی را در ترویج فرهنگ استاندارد ضروری دانست و اظهارداشت: آموزش تولیدکنندگان به رعایت استانداردها در تولید و نیز مصرف کنندگان در استفاده از کالاهای مرغوب با نشان استاندارد از سوی اداره استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد زیرا به هر میزان فرهنگ استفاده از کالای استاندارد در رجامعه ترویج شود تولیدکننده نیز خود را ملزم به رعایت آن در واحد صنعتی خود می داند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: وقتی که نشان استاندارد بر روی کالایی مشاهده می شود به مصرف کننده اطمینان می دهد و فرد آرامش و اطمینان خاطر پیدا می کند و به همین دلیل فعالیت کارکنان وکارشناسان این اداره کل به خاطر خدمات ارزشمند آنها به جامعه شایسته قدردانی است.

در این دیدار محمد رضا طاهری مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی قزوین گزارشی از برنامه های اداره استاندارد و همچنین واحدهای تولیدی ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا