گوناگون

رعایت حریم و لایروبی رودخانه ها در جلوگیری از خسارات سیل موثر است

81184070 5730705

به گزارش ایرنا، ˈاسماعیل نجارˈ رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه ˈصادقعلی مقدمˈ مدیر کل مدیریت بحران گلستان و فرماندار علی آبادکتول روز گذشته از روستای سیل زده دهنه محمد آباد فاضل آباد در حوزه این شهرستان بازدید کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از محور فاضل آباد به دهنه محمدآباد گفت: با برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران گلستان در جمعه شب و گزارش های واصله و بازدیدی که از مناطق آسیب دیده از سیل استان داشتیم، شاهد اقدامات و خدمات دهی خوبی از سوی دستگاه های اجرایی به مردم و در سیل ماندگان در منطقه بودیم.

نجار ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی از جمله دستگاه هایی بوده که در جهت بازگشایی موقت راه های آسیب دیده و نجات در سیل ماندگان در همان ساعات اولیه اقدام کرده است.

معاون وزیر کشور با ابراز خرسندی از اینکه سیلاب اخیر تلفات جانی نداشته است، افزود: هم اینک منتظر جمع بندی میزان خسارات نهایی هستیم تا به دولت بفرستیم.

ˈاحمدتجری مفردˈ فرماندار شهرستان علی آبادکتول نیز در بازدید از این مناطق خطاب به دستگاه های خدمات رسان و عمران روستایی گفت: با شتاب هرچه بیشتر برای رفع مشکلات مردم تلاش کنید.

وی ادامه داد: ماشین آلات راه سازی به منظور بازگشایی و بازسازی مسیرهای تخریب شده به منطقه اعزام شده و همچنان در حال فعالیت هستند.

بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب عصر و شامگاه پنجشنبه گذشته در مناطقی از استان گلستان خسارات فراوانی به منازل مسکونی، ابنیه وتاسیسات، شبکه های آب و برق و اراضی کشاورزی وارد کرد.

خسارت بیشتر این سیلاب در شهرستان های رامیان، آزادشهر، علی آبادکتول، گنبدکاووس و روستاهای آق قلا بوده است.

شهرستان علی آبادکتول واقع در استان گلستان با چهار شهر ˈفاضل آباد، علی آبادکتول، مزرعه و سنگدوینˈ و 76روستا افزون بر 132هزار نفر جمعیت دارد.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا