گوناگون

رغبت کشور سوییس برای افزایش سرمایه گذاری در ایران

81136383 5647537

به گزارش ایرنا یوس نیدگر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان کویر کاشان در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: گرچه تحریم ها مانع بزرگی برای سرمایه گذاری در ایران است اما امیدواریم با برداشتن گام های بلند و مثبت در مذاکرات ژنو این تحریم برداشته شود تا شرکت های سوییسی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه سوییس کشوری بی طرف است، افزود: تحریم های ظالمانه علیه ایران که مهمترین آنها تحریم های بانکی است مشکلاتی را در فعالیتهای اقتصادی بوجود آورده است.

نماینده مجلس سوییس ابراز امیدواری کرد: با برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، ارتباطات دوباره برقرار و با توجه به اینکه سرمایه گذاران سوییسی ایران را به خوبی می شناسند، زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه رسانه های سوییسی با نوشتن خبر، مقالات و گزارش، دیدگاه هاشان را در این سفر دنبال می کنند، خاطر نشان کرد: پس از بازگشت ،هیات پارلمانی دوستی ایران و سوییس در مصاحبه با رسانه های این کشور افزون بر نتایج سفر، از توانمندی های ایران و به ویژه منطقه کاشان اطلاع رسانی خواهد کرد.

همچنین عضو گروه دوستی پارلمانی سوییس و ایران گفت: سوییس آماه همکاری های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

جین فرانسیس رایم در جمع خبرنگاران افزود : بسیار خرسند هستیم تا همکاری های تجاری بین سوییس و ایران مانند گذشته از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه شرکت های زیادی در زمینه صنایع غذایی و داروسازی در سوییس فعالیت می کنند، ابراز امیدواری کرد: زمینه سرمایه گذاری این شرکتها در ایران فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: من از قبل می دانستم که ایران کشوری توانمند در خاورمیانه است و مطالعاتی در زمینه های فرهنگ و تمدن این کشور کهن انجام داده و آن را می شناسم.

عضو گروه دوستی پارلمانی سوییس و ایران افزود: در مدت حضور خود در ایران از یک شرکت خودروسازی بازدید و همچنین نشست هایی با نمایندگان وزارت امورخارجه ایران داشته ام.

وی، سرمایه گذاری شرکت ˈهلسیمˈ سوییس در کارخانه سیمان کویر کاشان را علت حضور خود در این کارخانه بیان کرد.

گروه پارلمان دوستی سوییس به دعوت ˈعباسعلی منصوریˈ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رییس پارلمان دوستی ایران و سوییس برای بازدید از آثار تاریخی به کاشان سفر کرده است.

این هیات شش نفره در مدت دو روز اقامت خود از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی منطقه از جمله تپه های هفت هزار ˈسیلکˈ ، باغ فین و خانه های تاریخی کاشان و همچنین دریاچه نمک و کویر مرنجاب آران بیدگل دیدن خواهند کرد.

7565/562

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا