گوناگون

رفع مشکلات زیرساختی کشتارگاه سمیرم در گرو جذب سرمایه گذار

به گزارش خبرنگار مهر ، اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذائی شهرستان سمیرم پیش از ظهر امروز به منظور گرامیداشت هفته سلامت با حضور اعضای کارگروه در بیمارستان سید الشهداء شهرستان سمیرم برگزار شد.

محمد جعفرزاده شهردار شهر سمیرم با بیان اینکه موضوع کشتارگاره سمیرم موضوع روز است و معضلی شهرستانی محسوب می شود افزود: در هر حال حاضر کشتارگاه دام سمیرم باید جابه جا شود.

وی اضافه کرد: شهرداری شهر سمیرم در شرایط فعلی فقط توان رفع مشکلات عادی کشتارگاه دام را دارد و رفع مشکلات عمده و زیرساختی این واحد بر ضرورت جذب سرمایه گذار دلالت دارد.

در این جلسه حسین خاکباز مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان نیز سمیرم اظهار داشت: بیش از یک سوم جمعیت بالای سی سال کشور هم به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی افزود: تلاش برای محقق کردن شعار سال 93 هفته سلامت و همچنین توجه به افزایش میزان بیماری های واگیر و غیر واگیر بر ضرورت توجه به سلامت سنین پائین تر دلالت دارد.

در ادامه محسن محمدی رئیس و معاون بهداشتی مرکز بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با اشاره به تهیه 10 سناریو در رابطه با سوانح و حوادث سه ماهه سوم  اصفهان در سال 1392 گفت: طی مکاتبه صورت پذیرفته مرکز بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با اداره آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستائی مقرر شده است که ادارات مذکور نسبت به لای روبی قنوات و مسیر های آب روستایی و شهری اقدام کنند.

در ادامه عبدالرضا خودسیانی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمیرم به نقش تهیه ماشین حمله گوشت خام دام ، نصب تابلوهای ویژه آب آشامیدنی در اماکن عمومی و پارک ها بر سلامت شهروندان تاکید و تصریح کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که برخی کشاورزان سمیرمی تحت تاثیر نا آگاهی از مضرات فاضلاب انسانی بر سلامت جمعی از فاضلاب انسانی برای آبیاری و تغذیه مزارع و باغات استفاده می کنند که این مساله ضرورت برگزاری  کلاس های آموزشی در موضوع آبیاری را در سطح شهرستان سمیرم را ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا