گوناگون

حفظ وحدت جوامع اسلامی مستلزم هوشیاری مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر پنج شنبه در همایش بزرگ وحدت با موضوع امامت مسلمین، راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی که با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب کشورهای اسلامی، استاندار کرمانشاه و علمای اهل شیعه و سنی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت نیازی به تعریف ندارد و اساسی ترین نیاز امروز جامعه اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تندروهای شیعه و سنی به حاشیه رانده شده و مانند گذشته نمی توانند برای مسلمانان تعیین تکلیف کنند، افزود: مسلمانان مشترکات فراوانی دارند که وجود این مشترکات جایی برای تفرقه باقی نمی گذارد.

رضایی گفت: وحدت موجود در بین مذاهب مختلف استان کرمانشاه بسیار رضایت بخش بوده و پیروان شیعه و سنی سالهای سال است که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از مهمترین برنامه هایی است که در اولویت کار دشمنان قرار دارد، ضمن اینکه آنها با مطرح کردن مباحثی بی اساس وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند.

رضایی همچنین با بیان اینکه حفظ این وحدت مستلزم هوشیاری مسلمانان است گفت: امیدوارم که عالم اسلام  از تفرقه افکنی دشمنان در امان بماند.

وی در پایان از برگزاری این همایش ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: برگزاری این چنین همایش هایی دستاوردها و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا