گوناگون

رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده

entekhabe ghahve 1 رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده

قهوه ای که  آسیاب شده  یک نوع نیست اقسام  ریز و درشت دارد که باید اطلاع داشته باشید کدام گونه را برای تهیه  بهترین قهوه انتخاب کنید. اندازه  ریز بودن دانه ها، بستگی به شیوه  که برای دم کردن آن بکار می برید و غلظت خوب قهوه دارد. نکته  مهم دیگر، بو و عطر آن است. در این بخش موارد دیگری را نیز مورد  اندازه قهوه به شما آموزش می دهیم.

entekhabe ghahve 2 رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده

۱-پودر قهوه ریز را برای قهوه هایی که باید غلظت و عطر و طعم بیشتری داشته باشند، انتخاب کنید. این نوع پودر قهوه، برای قهوه های قوی مانند اسپرسو خوب است.

۲-پودر قهوه درشت را برای قهوه های رقیق تر انتخاب کنید. این نوع پودر قهوه برای دستگاه های قهوه ساز و قهوه فرانسه مناسب است.

entekhabe ghahve 3 رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده

۳-طعم قهوه را درنظر بگیرید. قهوه ای با طعم طبیعی یا طعم دار انتخاب کنید. طبیعی یا بدون طعم بودن بودن قهوه، به جنبه های مختلفی، از جمله جایی که قهوه در آن رشد کرده، نوع آب و هوا و غیره بستگی دارد.

entekhabe ghahve 5 رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده

۴-مراحل بو دادن قهوه را در نظر بگیرید؛ ۷ مرحله برای بو دادن آن وجود دارد. با توجه به نوع بو دادن -از کم تا زیاد-، دانه های قهوه را به این صورت طبقه بندی می کنند :

نکات و هشدارها

طعم قهوه همچنین می تواند بهترین سبک آسیاب کردن را تعیین کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از فروشنده قهوه بخواهید که در مورد طعم آن، توصیه هایی برایتان داشته باشد.

منبع-http://phow.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا