Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

ثبت رنگین کمان قمری خارق العاده از دریچه دوربین یک عکاس انگلیسی

ثبت رنگین کمان قمری خارق العاده از دریچه دوربین یک عکاس انگلیسی در حالی مورد توجه کاربران و عکاسان در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که بن گوین این عکاس انگلیسی که برای شکار تصویری از ابر ماه در انتظار بود، با نهایت تعجب متوجه منظره نادر زیبایی شد که این پدیده یعنی رنگین کمان قمری را با زیبایی خاصش به ثبت رساند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این  عکاس حرفه‌ای انگلیسی در زمان ثبت تصویر خود متوجه رویداد نادر رنگین‌کمان قمری دوتایی شد که در شب رخ می‌دهد و بازتاب نور ماه کامل با قطرات آب موجود در هوا منجر به تولید آن می‌شود.

رنگین‌ کمان قمری زمانی توسط گوین به ثبت رسید که وی شب‌ هنگام در ناحیه‌ای در شمال انگلیس بود و البته برای عکاسی به آن جا رفته بود اگر چه در آن زمان هوا به شد مه آلود بود اما وی از روی خوش شانسی توانست با این پدیده زیبا – رنگین کمان قمری – روبرو شود و آن را برای همیشه اندگار کند.

پدیده ابر ماه یا رنگین کمان قمری زمانی ایجاد می‌شود که ماه در حالت بدر به نزدیک ترین فاصله خود از زمین برسد که در این حالت، درخشان‌تر و بزرگتر از همیشه دیده می‌شود.

رنگین کمان قمری
رنگین کمان قمری

گوین با دوربین خود به ثبت تصویری با نوردهی طولانی پرداخت که نور و رنگ‌های رنگین‌کمان قمری را به شکل دقیقی نشان می‌داد. رنگین‌کمان دوم نیز روی قوی رنگین‌ کمان درخشان‌تر اول قابل مشاهده است و همچنین می‌تواند نورهای نارنجی رنگ را در میان هوا دید.رنگین کمان قمری

ابرماه یا همان رنگین کمان قمری علاوه بر درخشان‌تر بودن نسب به ماه کامل طبیعی، همچنین باعث جزر و مد بیشتر آب دریاها و بالا آمدگی آب تا حدود یک تا دو سانتیمتر بیشتر می‌شود که بنا بر موقعیت جغرافیایی این مقدار می‌تواند کم و زیاد گردد.

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا