Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آتشفشان فعال در سیاره زهره توسط دانشمندان تایید شد + عکس

آتشفشان فعال در سیاره زهره در حالی برای نخستین بار توسط دانشمندان کشف و رصد شده است که طبق دانسته های قبلی آتشفشان ها فقط منشا زمینی داشته به عنوان یک فعالیت زمین‌ شناخته می شدند و یافته های علمی تا به امروز این بود که چنین فعالیتی در منظومه شمسی فقط بر روی سیاره زمین امکان پذیر است . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید .

یکی عوامل به وجود آمدن حیات بر روی سیاره زمین همین آتشفشان های فعال هستند . اگر چه آتشفشان فعال در سیاره زهره فعلا نشان دهنده حیاتی نیست اما در حقیقت پرتاب ماگما از داخل سیاره به سطح آن باعث به وجود آمدن جو و مواد معدنی خواهد شد . اما این اتفاق در روی سیاره زمین در میلیون ها سال قبل رخ داد و به مرور زمان حیات روی زمین تشکیل شد .

آتشفشان فعال در سیاره زهره در حالی این روزها مورد توجه قرار گرفته است که حالا دانشمندان مرکز تحقیقات فضایی آلمان با کمک اطلاعاتی که از سنسور های مادون قرمز دریافت کرده اند به این نتیجه رسیده اند که این اتفاق بر روی سیاره زهره هم در حال رخ دادن است .

البته باید گفت که اطلاعات مربوط به آتشفشان فعال در سیاره زهره از کاووشگر ژاپنی به دست این گروه از محققان آلمانی رسیده و آن ها نیز با تحقیقات بر روی این اطلاعات دریافتند که  آتشفشانی به قطر ۲۰۰ کیلومتر در سیاره زهره وجود دارد که از این آتشفشان ۵ رود از مواد مذاب را روی سطح سیاره زهره جاری کرده است.

کشف آتشفشان فعال در سیاره زهره
نقشه ارائه شده از آتشفشان فعال در سیاره زهره

به علت فعالیت آتشفشان فعال در سیاره زهره در اطراف این سیاره یک لایه ضخیم از ابر های تیره به وجود آمده است که مانع عکسبرداری مستقیم از سیاره زهره می شود اما اطلاعات ارائه شده از نقشه‌های فروسرخ کاوشگر ژاپنی وجود آتشفشان فعال در سیاره زهره را تایید می کند .

به عبارتی دیگر محققان این پروژه همچنین با تحلیل پرتونگاری‌ روی این اطلاعات اعلام کرده اند که ماگماهای پرتاب شده از داخل این آتشفشان هنوز کاملا سرد نشده اند و با دستیابی به آنها می توان به ساختار هسته زهره پی برد .

بد نیست بدانید که ناسا هم قصد دارد به زودی یک کاوشگر ارزان قیمت برای بررسی ساختار زهره و بخصوص وجود احتمالی آتشفشان فعال در سیاره زهره به این سیاره ارسال کند و البته برای دریافت اطلاعات کاملتر و دقیقتر در خصوص این رخداد باید تا آن زمان صبر کرد .

منبع : space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا