Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ریز ربات رووبلز با قابلیت حرکت بر روی لباس ساخته شد + ویدئو

ساخت ریز ربات رووبلز جالب با قابلیت حرکت بر روی لباس در حالی توسط گروهی از محققان دانشگاه‌های MIT و استنفورد با موفقیت انجام شده است که این ریز ربات‌ها می توانند در حالی که کاربر در حال انجام کارهای روزمره است به روی لباس های او حرکت کند . برای مشاهده ویدئو و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

قبل از معرفی ریز ربات رووبلز بد نیست برای آشنایی با مفهوم ریز ربات‌ ها به انیمشین ۶ ابرقهرمان نگاهی داشته باشیم . در این انیمیشن ربات‌های کوچکی اختراع شده اند که بصورت گروهی کار کرده و با کمک ذهن کنترل می شوند . احتمالا هدف نهایی محققان دانشگاه‌های MIT و استنفورد از تولید و ابداع این ریز ربات‌ها دستیابی به چنین فناوری است .

ریز ربات رووبلز Rovables اگر چه این ربات هنوز به سنسور های زیادی مجهز نیست اما در حال حاضر می تواند بدون اینکه مزاحمتی برای کاربر ایجاد کند روی بدن و یا لباس او حرکت کند و با کاربر ارتباط داشته باشد .

ریز ربات رووبلز دارای چرخ های مغناطیسی بوده و به همین دلیل می تواند بصورت افقی و  عمودی حرکت کند . زمان فعال بودن ربات ۴۵ دقیقه بی وقفه است و پس از آن می تواند خود را به پریز برق رسانده تا شارژ شود.

محققان پروژه ساخت ریز ربات رووبلز قصد دارند تا در آینده امکان حرکت سه بعدی برای این ربات را به وجود بیاورند و گفته شده که از رووبلز می توان در پروژه های خاص جاسوسی و یا بصورت کلی در کارهایی که ربات باید انجام دهد و پس از آن خود را نابود کند استفاده کرد. البته این کاربرد بیشتر ما را به یاد ربات های کلوچه ای در انیمیشن Despicable Me  می اندازد .

بصورت کلی باید انتظار داشت که این ریزربات ها هم در آینده ای نزدیک تبدیل به گجت های پوشیدنی برای انسان شوند . ریز ربات رووبلز می تواند در جهت تشویق کاربر به فعالیت های ورزشی هم مورد استفاده قرار گیرد .

با هم در میهن پست تصاویر و ویدئویی از ریز ربات رووبلز ساخته شده توسط محققان دانشگاه‌های MIT و استنفورد را تماشا می کنیم.

منبع : recode

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا