گوناگون

رهایی دو محکوم به قصاص در همدان از طناب دار

81151524 5673003

ˈعلی عزیزیˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : بعد از 20 روز تلاش و پیگیری های مستمر مدیرزندان، واحد مددکاری و شورای حل اختلاف زندان مرکزی همدان ،رضایت شکات اولیای دم دو مددجو با عناوین ˈح – مˈ و ˈج – هˈ که به جرم قتل نفس به ترتیب به مدت بیش از 3.5 و 4.5 سال در زندان مرکزی همدان تحمل حبس می کردند ومحکوم به قصاص نفس شده بودند در این هفته اخذ شد.

وی توضیح داد: کارشناسان زندان همدان، با بررسی رفتار و عملکرد این دو زندانی و پی بردن به اینکه آنان اصلاح شده و احتمال انجام مجدد تخلف از سوی آنها بسیار کم است اخذ رضایت از اولیای دم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: خانواده اولیای دم ابتدا خواستار اعدام این دو زندانی بودند ولی بعد از وساطت اعضای شورای حل اختلاف و مسوولان زندان با برگزاری نشست های مختلف اولیای دم رضایت دادند.

عضو شورای حل اختلاف همدان گفت: مددجوی نخست با عنوان ˈح-مˈ در یک درگیری فیزیکی در منطقه حاشیه ای شهرهمدان با استفاده از سلاح سرد اقدام به قتل کرده بود البته متهم دوم ˈج – هˈ نیز در درگیری ای در شهر کبودراهنگ طرف مقابل را با چاقو به قتل رسانده بود.

عزیزی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته این دو مددجو بدون برنامه ریزی قبلی و در یک مشاجره لفظی با استفاده از سلاح سرد قصد ترساندن مقتولان را داشتند که منجر به قتل می شوند.

رییس زندان مرکزی همدان یاداوری کرد : دو ماه پایانی سال گذشته با همکاری و همت مجموعه زندان همدان و تلاش شورای حل اختلاف سه قاتل در حین اعدام و یک قاتل قبل از اجرای حکم از طناب دار رهایی یافتند.

عزیزی گفت: برنامه شورای حل اختلاف و مدیریت زندان همدان اخذ رضایت اولیای دم ، شش محکوم به اعدام تا نیمه نخست سالجاری است.

7525/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا