گوناگون

روابط اقتصادی ویتنام و ایتالیا به 5 میلیارد دلار می رسد/ تاکید چین بر حق ایران برای استفاده صلح‌ آمیز از انرژی هسته‌ ای

ویتنام

“نگوین تان دونگ” نخست وزیر ویتنام و همتای ایتالیایی در یک کنفرانس خبری در هانوی تاکید کردند که حجم مبادلات تجاری دو کشور باید به پنج میلیارد دلار در دو سال آتی برسد.

گفته می شود که این اولین سفر ” ماتئو رنزی” نخست وزیر ایتالیا به ویتنام از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک در سال 1973 است و از این سفر می توان به عنوان یک نقطه عطف در روابط استراتژیک میان دو کشور یاد کرد.

از سوی دیگر حجم مبادلات تجاری میان ویتنام و ایتالیا در سال 2013 به میزان سه میلیارد دلار رسید و همین موضوع نشان دهنده تصمیم دو کشور برای گسترش همکاریها است.

رهبران دو کشور همچنین موافقت خود را برای گسترش همکاریهای سیاسی، عملمی، فرهنگی و بازرگانی اعلام کردند.

فیلیپین

بر اساس آمارهای رسمی میزان صادرات فیلیپین با رشد 0.8 درصدی به 4.54 میلیارد در آوریل گذشته رسید.

مرکز لرزه نگاری آمریکا نیز از وقوع زمین لرزه 5.1 ریشتری در فیلیپین خبر داد.

چین

“وو سایک” فرستاده چین به خاورمیانه نیز در حاشیه نشست موسوم به جاده ابریشم با تاکید بر حق ایران برای استفاده صلح‌ آمیز از انرژی هسته‌ ای و حمایت پکن از ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ ای خواستار حل برنامه هسته ای کشورمان از طریق دیپلماسی و مذاکره و همچنین داشتن روابط دوستانه میان تهران و کشورهای همسایه شد.

این اظهارات در آستانه دور بعدی مذاکرات ایران و غرب در روز 26 خرداد در وین و همچنین مذاکرات دوجانبه تهران و واشنگتن در ژنو است.

مالدیو

بر اساس گزارشهای رسمی اقتصاد مالدیو در نیمه نخست سال 2014 رشد 10 درصدی در صنعت گردشگری داشته و بیشترین میزان گردشگران از کشور چین بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا