گوناگون

روابط عمومی ها باید به زبان مردم حرف بزنند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت روز روابط عمومی عصر دیروز شنبه 27 اردیبهشت با حضور اساتید و مدیران حوزه روابط عمومی کشور در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در ابتدای این برنامه گفت: تشکل های روابط عمومی نیازمند حمایت هستند و منشور روابط عمومی هنوز تدوین نشده است. البته در دولت تدبیر و امید تحرکاتی در این زمینه انجام شده است و مدیران به حاشیه رانده شده، در حال بازگشت به عرصه هستند ولی توقع ما بیشتر از این هاست.

وی افزود: روابط عمومی در ایران، متکی بر دولت است. رشته روابط عمومی، هنوز در کشورمان مقطع فوق لیسانس و دکترا ندارد و هنوز سازمان منسجمی در حوزه روابط عمومی وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم روزی پروانه فعالیت حرفه ای روابط عمومی ها را صادر کنیم.

در ادامه این برنامه باقر ساروخانی دبیر کمیته علمی سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی گفت: ما به یک روابط عمومی برتر و غیر تشریفاتی محتاج هستیم. روابط عمومی برتر، روابط عمومی همراه با دانش است. روابط عمومی، پایه دانش و دانایی است. روابط عمومی است که دانایی را به اعماق جامعه می برد. روابط عمومی منشا اگاهی است و انسان های دور و نزدیک را آگاه می کند.

این استاد روابط عمومی گفت: به نظرم روابط عمومی، عنصر لاینفک تاریخ بشر است. چون امسال قرار است سال همدلی روابط عمومی ها باشد، به این نکته اشاره کنم که روابط عمومی ها از طریق پیام شان می توانند ایران را به هزاره سوم ببرند. بنابراین همدلی در این مسیر جایگاه مهمی دارد.

ساروخانی ادامه داد: به این ترتیب من همدلی در روابط عمومی ها را این گونه تعریف کردم؛ خود را به جای دیگری گذاشتن. یعنی همان چیزی که دین اسلام و پیامبر(ص) بارها به آن اشاره و دعوت کرده است. بنابراین کار کمی نیست که بتوانیم انسان هایی را تربیت کنیم که بتوانند خود را در جای دیگران قرار بدهند و مسائل را از دید آن ها هم نگاه کنند. ما باید امکانی فراهم کنیم تا پیاممان به خانه ها هم راه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: رساندن این پیام به مردم و خانه هایشان شاید به مدد تکنولوژی راحت باشد، البته به شرطی که آدم ها را جلب کنیم تا از مقوله غیبت ذهنی جدا بشوند. گاهی در خانه ها، هزاران پیام آور هست. اما هنر من روابط عمومی این است که جلبشان کنم و این راه تداوم داشته باشد. یعنی فرایند رساندن پیام به مشتری، پایدار باشد. یکی از شروط بزرگ کار ما این است که به زبان مردم حرف بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا