گوناگون

روایت زندگی عارفانه آیت‌الله گلپایگانی در «حدیث سرو»

عبدالکریم عرشی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این مستند توضیح داد: این مستند در 7 قسمت 30 دقیقه‌ای به روایت زندگی آیت‌الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی مرجع تقلید و یکی از علمای حوزه علمیه شهر نجف و از شاگردان آخوند خراسانی و میرزای نایینی می‌پردازد. سری جدید مجموعه «حدیث سرو» در ماه‌های رجب و شعبان پنجشنبه شب‌ها از ساعت 21 روی آنتن شبکه 2 می‌رود.

وی افزود: این برنامه در قالب مستند بازسازی تهیه و تولید و سری جدید آن توسط علیرضا آشوری در نجف و اصفهان تصویربرداری شده است.

IMG13381276

عرشی یادآور شد: این مستند به وجوه عرفانی زندگی سید جمال الدین گلپایگانی از عالمان و عرفای متأخر پرداخته و در آن تصاویر بدیعی از حضور این عالم بزرگوار در وادی السلام به نمایش گذاشته شده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تصویربرداری این مستند بازسازی سال 90 آغاز شده و به تازگی در نجف پایان گرفته است. تدوین «حدیث سرو» توسط مجتبی راعی انجام گرفته و از دیگر عوامل آن می‌توان به میثم ریاحی مدیر تصویربرداری بخش بازسازی اصفهان، حسین ناظریان مدیر تصویربرداری بخش عراق، حبیب خزاعی فر و فرید سعادتمند آهنگساز، آرش قاسمی صداگذار و آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس اشاره کرد.

IMG13381329

وی در پایان تصریح کرد: جواد توانا کارگردان فیلم‌های مستند «من پشت این دریچه» و «ماه نو» علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این مستند بازسازی را بر عهده داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا