گوناگون

روحانیان در بهره گیری از ظرفیت نیروهای بومی برای ترویج فرهنگ نقش اساسی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی قربانی عصر شنبه در گردهمایی روحانیان شهرستان میامی که در محل کانون فرهنگی تبلیغی این شهرستان برگزار شد، مهمترین وظایف این قشر را تحقق بخشیدن اهداف رهبری دانست و افزود: پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت منطقه نیازمند فرهنگ سازی و استفاده از توان و ظرفیت نیروهای بومی است.

 وی به معضلات و چالش های فرهنگی منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با توجه به هجمه‌های عظیمی که از طرف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به‌‌ویژه در مسائل فرهنگی در حال شکل‌گیری است، مسئولیت علما شناخت آن هجمه‌ها و اشکالات و پاسخگویی مناسب و اتخاذ مواضع شایسته در برابر این قضایا و مسائل است.

روحانیت برای مقابله با آسیب های فرهنگی به علم روز مجهز باشند

 معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این گردهمایی گفت: امروز دشمن در خانه های ما است و روحانیت برای مقابله با آسیب های فرهنگی باید مجهز به علم روز باشند.

 حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: روحانیت باید با مدیریت جهادی در تحقق منویات مقام معظّم رهبری از هیچ تلاش گسترده و از هیچ کوششی دریغ  نکنند.

وی در پایان یکی از راه های پیشبرد اهداف فرهنگی را ارتباط صمیمی روحانیان و دست اندرکاران فرهنگی با مردم دانست.

 گردهمایی روحانیان شهرستان میامی در آستانه برگزاری مراسم اعتکاف و همچنین برنامه های ولادت امیرالمومنین علی (ع) با برگزار شد.

9 روحانی مستقر در شهرستان میامی به امر تبلیغ دین و امور فرهنگی مشغول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا