گوناگون

روحانیت باید فراجناحی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله “سید کاظم نورمفیدی” در همایش مبلغین رمضان که شامگاه پنجشنبه در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد گفت: ما مدعی هستیم که وارث انبیا هستیم و روایات هم علما را اینگونه معرفی کرده است پس باید راه و روش پیامبران را دنبال کنیم.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) خطاب به کسانی که پرسیدند جانشینان شما چه کسانی هستند پاسخ داد “آنهائی که سنت مرا به مردم می آموزند و از مردم دستگیری می کنند خلفای من هستند که انبیا الهی نیز دست مردم را می گرفتند.”

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم محدوده انبیا را مشخص کرده است تصریح کرد: طبق گفته خداوند در قرآن کریم نقش انبیا فقط منحصر در مسجد و بیان احادیث نیست و مهمترین کار آن ها دعوت بندگان خدا و دور کردن آنان از طاغوت بود.

ایت الله نورمفیدی تاثیر یک برخورد خوب را از صد سخنرانی بیشتر دانست و افزود: یقیناً اخلاق خوب پیامبر بود که مردم را به دورش جمع می کرد وگرنه مردم به وی روی نمی آوردند و در نتیجه بنده خداوند نمی شدند.

وی با اشاره به این که روحانیت با فراجناح باشد گفت: ما مبلغ دین خدا هستیم و این مهمترین وظیفه است اما همانند انبیاء وظایف دیگری هم داریم. وظیفه روحانیت شناخت و جداسازی طاغوت های مختلف برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: امروز طاغوت های گوناگون فکری، اقتصادی و سیاسی در دنیا پیدا شده و بعضی ها به نام  اسلام و مسلمین، مسلمانان را از بین می برند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی با اعلام اینکه هر کس که ادعای مسلمانی کند نمی شود وی را مسلمان خواند افزود: باید معیارهای اسلامی را در افراد مدعی مسلمانی مشاهده کنیم. امروزه جنایاتی که به نام مسلمانان در کشورهای اسلامی رخ می دهد در طول تاریخ بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید با فرهنگ سازی به بیان مشکلات بپردازند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وضعیت آب، در استان ما بحرانی است و گفته می شود جنگ آینده دنیا بر سر آب و منابع آبی خواهد بود.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آب های زیرزمینی که مخزن آبهای ما هستند، افت شدیدی پیدا کرده که در نتیجه آن نفوذ آب های شور دریاها می شود، آب های رودخانه ها مانند گذشته نیست و همه چشمه ها خشک شده، زیرا جنگل های استان از بین رفته است.

وی خطاب به روحانیون تاکید کرد: برای آب باید فکر اساسی شود و روحانیون می توانند در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی در پایان گفت: باید در سراسر حوزه های علمیه کشور و در میان همه مسلمانان یک انزجار عمومی علیه گروه های تروریستی به وجود آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا