گوناگون

روزمرگی جایگاهی در اقتصاد ایرانی ندارد

2382947 699غلامرضا طاهری، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه روزمرگی جایی در اقتصاد ایرانی ندارد، گفت: اقتصاد روزمرگی نوعی از اقتصاد است که در آن آینده‌نگری در اقتصاد به صفر می‌رسد.
 
وی ادامه داد: این سطح از اقتصاد زمانی روی می‌دهد که برنامه ها برای اقتصاد به صورت مقطعی باشد و زمانی برای تحقق اهداف در اقتصاد وجود نداشته باشد.

طاهری علاج رهایی از این وضعیت را برنامه ریزی دقیق دانست و گفت : برای رهایی پدیده روزمرگی در اقتصاد باید برنامه ریزی راهبردی جای خود را به برنامه ریزی زمانی بدهد .

این استاد دانشگاه راه حل بهینه این برنامه ریزی راهبردی را ایجاد مشاغل پایدار در جامعه دانست و تصریح کرد : برای اینکه آینده نگری درست از شرایط اقتصادی جامعه داشته باشیم و سدی در برابر روزمرگی باشیم با ایجاد مشاغل پایدار می توان هم منابع را وارد عرصه تولید کرد و هم با آماری دقیق از مشاغل موجود شرایط آینده را مدیریت کرد .

وی تآکید کرد : علم اقتصاد علم پیش بینی است که به آینده کشور کمک می کند تا در سایه شرایط اقتصادی امروز جامعه منابع را برای بحرانهای فردا مدیریت کند .

طاهری در پایان خاطر نشان کرد : هماهنگی بین مسئولان اقتصادی کشور با نگاه برناه ریزی راهبردی سبب رفع موانع روزمرگی در اقتصاد شده و سبب همفکری گروهی برای حل مشکلات اقتصادی می شود .

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا