گوناگون

روزنامه جنگ : خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در مهلت مقرر قابل اجراست

81147533 5666229

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان نوشت: ˈمهدی سبحانیˈ در گفت وگو با خبرنگاران در شهر کراچی مرکز ایالت سند درجنوب پاکستان گفت که اجرای طرح خط لوله صلح میسر بوده و هیچ تصمیمی جهت لغو این پروژه اتخاذ نشده است.

وی با تاکید بر روابط دوستانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهارکرد: پیشبرد طرح خط لوله صلح به دلیل برخی ازمسائل به کندی پیش می رود اما تهران واسلام آباد آمادگی کامل جهت رفع موانع و ادامه فعالیت در این زمینه را دارند.

قرارداد انتقال گاز از ایران به پاکستان سال 1389 (2010 میلادی) امضا شد و براساس آن ؛ قرار است گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشهر به بندر نوابشا در جنوب پاکستان منتقل شود.

این قرارداد گازی به دلیل برنامه نهایی امتداد آن تا هند، «خط لوله صلح» نام گرفته است. ایران قرار است ازاواخر سال 1393( پایان 2014 و اوایل 2015 میلادی) روزانه 21 میلیون و500 هزار مترمکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر کند.

مهدی سبحانی سرکنسول کشورمان در کراچی در گفت وگو با رسانه ها افزود: پاکستان کشور همسایه ، دوست و برادر ایران بوده که همکاری های دو کشور با گذشت زمان و با برخورداری از ویژگی های مشترک تاریخی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی توسعه و ارتقا می یابد.

منابع خبری روزهای گذشته با اشاره به سفر ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان به تهران در ماه جاری گزارش دادند: نواز شریف با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و مقام های دولت ایران درباره سرنوشت اجرای طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان و همچنین امضای قرارداد انتقال یکهزار مگاوات برق از ایران به پاکستان گفت وگو می کند.

روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چشم انداز آتی تکمیل و اجرای طرح خط لوله صلح را از اهداف مهم سفر نواز شریف به تهران دانست و نوشت: مقامات پاکستانی پیشنهاد صادرات برنج و کالاهای دیگر را به طرف ایرانی ارائه کرده و در قبال آن خواستار توسعه تجارت تهاتری با جمهوری اسلامی می شوند.

آساق ** ا.ر ** 1095**536

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا