گوناگون

روزی در تقویم به نام فرش هریس انتخاب شود/‌باید پدیده گردشگری 2018 آذربایجان شرقی باشیم

2240750 175به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ،محرم فرزانه اظهار کرد: با اختصاص یک روز در تقویم سالانه به نام فرش جهانی هریس، رنگ و نقش فرش هریس را برابر دیدگان قرار داده و از عناصر بصری فرش بهره برده و با آویزان کردن فرش‌های نفیس از در و بام‌ها جهانیان را متوجه اهمیت این هنر اصیل این شهرستان کنیم.

وی اضافه کرد: اگر 14 فروردین تمام ذهن‌ها متوجه کشتی با چوخه اسفراین می‌شود و اگر در جمعه دوم مهرماه هر سال تمام دوربین‌ها از مشهد اردهال فیلمبرداری می‌کنند ما هم شهر بخشایش را داریم که در روز عاشورای هر سال بیش از 50 هزار نفر عزادار را جذب تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی می‌کند.

فرزانه از ارتفاعات پیرداغی کیویج و افشرد ‌نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های گردشگری شهرستان هریس نام برد و گفت: این ارتفاعات در تیر ماه هر سال هزاران کشاورز را بر سر قبر سیدمحمد می‌کشاند تا آیین شکرگزاری به جای آورند.

این عضو شورای استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید تمام توان و انرژی شهرستان صرف راه‌های مواصلاتی شود چرا که تنها 20 تا 30 کیلومتر راه نیاز هست تا تبریز و هریس را به آلوارس سرعین و اردبیل متصل کند.

عضو شورای شهر هریس ابراز امیدورای کرد با تلاش فرماندار جدید شهرستان در خصوص راه‌اندازی کار‌گروه گردشگری، هریس پدیده گردشگری 2018 آذربایجان شرقی شود.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا