گوناگون

روز قدس روز بیداری ملت های مسلمان و آزاده جهان است/ هیچ خبری از واکنش دولت‌های اسلامی در قبال جنایات غزه نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با تاکید بر اینکه مسلمانان و ملت های آزاده جهان در روز قدس از اعماق وجود انزجار خود را از صهیونیست ها اعلام می کنند، افزود: حضور ملت های مسلمان و آزاده جهان در راهپیمایی روز قدس به عنوان روز بیداری، خود خشم را از عملکرد دولت آمریکا و حامیان آنها ابراز می کنند.

وی با اشاره به حضور همیشگی مردم شهید پرور استان سمنان در دفاع از انقلاب و اسلام و همچنین ملت مظلوم فلسطین، تصریح کرد: مردم ما در روز قدس نیز بار دیگر تنفر خود را از جنایات رژیم جعلی و منفور اسراییل ابراز می کنند.

خطیب جمعه سمنان همچنین فرارسیدن لیللی قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) را یادآور شد و ضمن عرض تسلیت به امام زمان (عج)، گفت: قرآن ناطق و مولود کعبه در لیته القدر از پست ترین مردمان عالم ضربت خورد.

عبدوس با تاکید بر اینکه براى انسان در شبهای قدر وسیله اى مطمئن تر از توسل به ائمه اطهار (ع) وجود ندارد، تصریح کرد: پس باید با توسل به على بن ابى طالب (ع) كه این شبها مصادف با شهادت آن امام مظلوم است و نیز با تمسك به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) به درگاه حضرت احدیت به استغاثه پرداخت.

وی همچنین یادآور اتفاقات منطقه و حضور گروهک تروریستی داعش در کشور عراق و سوریه شد و افزود: این گروهک زائده تفکر ابن ملجم های زمان است و جز جنایت و قتل و عام مردم بی دفاع و مظلوم تدبیر دیگری ندارند.

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و برخی دولت های منطقه از این گروهک تروریستی تصریح کرد: این افراد با نام دین و قرآن در پی حاکمیت استکبار، ایجاد تفرقه و بروز جنگ بین شیعه و سنی و ناامن کردن منطقه هستند.

عبدوس همچنین با اشاره به بروز حوادث دلخراش غزه و به خاک و خون کشیده شدن کودکان و زن و مرد بی دفاع فلسطین افزود: موشک های مقاومت بار دیگر ناکارآمدی گنبد به ظاهر آهنین رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه چشمان سازمانهای به ظاهر مدعی حقوق بشر در مقابل کشتار کودکان و مردم غیر نظامی غزه بسته است، گفت: متاسفانه هیچ خبری از واکنش دولت‌های اسلامی نیست.

امام جمعه موقت سمنان همچنین با یادآوری سالروز تاسیس شورای نگهبان و خدمات ارزنده این شورا به نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد این شورا ستودنی و نشان از تدبیر و دور اندیشی ایشان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا