گوناگون

روسيه 90 درصد بدهی کوبا را بخشيد

دومای روسیه روز جمعه با بخشیدن 90 درصد از بدهی های دولت کوبا به شوروی سابق موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومای روسیه روز جمعه با بخشیدن 90 درصد از بدهی های دولت کوبا به شوروی سابق موافقت کرد.

یک هفته قبل از سفر ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به کوبا، دومای روسیه روز جمعه توافق نامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن 90 درصد از بدهی های کوبا به شوروی سابق بخشیده می شود.

بر اساس توافق نامه ای که کوبا و روسیه در تاریخ 25 اکتبر سال 2013 میلادی آن را به امضا رسانند، مقرر شد روسیه 35 میلیارد و دویست میلیون دلار از بدهی های کوبا را ببخشد . در عین حال دولت کوبا پذیرفت مابقی بدهی سه میلیارد و پانصد میلیون دلاری خود را به روسیه، در فاصله زمانی 10 سال، به این کشور بپردازد.

کاخ کرملین با بیان این که هدف از سفر رییس جمهوری روسیه به کوبا تقویت روابط تجاری دوکشور است اعلام کرد روسیه قرار است مابقی طلب روسیه از کوبا را در زمینه تقویت اقتصاد کوبا سرمایه گذاری کند.

 روسیه یکی از پانزده کشوری بود که مانعی بر سر عادی سازی روابط میان هاوانا و متحد سابق این کشور در زمان جنگ سرد به حساب می آمد .

رییس جمهوری روسیه قرار است در تاریخ 11 ژوئیه به کوبا سفر کند. وی قرار است پس از کوبا در تاریخ 12 ژوئیه به آرژانتین سفر کند تا در خصوص روابط تجاری روسیه و آرژانتین با رییس جمهوری این کشور گفتگو کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا