گوناگون

روسیه بازار مناسبی برای حضور خودروسازان ایران است

81219712 5793058

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، مهدی سنایی روز یکشنبه در مراسم آغاز دوباره صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه، تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه این آمادگی را دارد تا از فعالان اقتصادی و تجاری کشور در بازار روسیه حمایت کامل به عمل آورد.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه در عرصه های بین المللی دارای دیدگاه های مشترکی بیش از گذشته هستند، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه که در گذشته به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده بود، در سه سال منتهی به 2013 به حدود 1.5 میلیارد دلار کاهش یافت که خوشبختانه در سال جاری میلادی، این شیب نزولی به شیب صعودی تبدیل شد.

به گفته سفیر ایران در روسیه، فضای همکاری های متقابل بین دو کشور اکنون بیش از گذشته مساعد شده که امیدواریم فعالان حوزه تجارت خارجی از این فضا استفاده بهینه را ببرند.

سنایی با بیان آنکه حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در پنج ماهه نخست سال 2014 نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است، گفت: این رشد تجاری بیش در حوزه صنعت بوده به گونه ای که بازار گسترده ای در روسیه برای خودروهای ایرانی ایجاد شده که باید سرمایه گذاری خوبی در این زمینه صورت گیرد.

سفیر ایران در مسکو تثبیت در بازارهای روسیه را یک ضرورت برای فعالان اقتصادی کشور دانست و گفت: در عرصه صادرات خودرو، نبود ارایه سرویس و خدمات پس از فروش به عنوان یک چالش مطرح است که از خودروسازان داخلی درخواست می شود که ارایه سرویس و قطعات و همچنین خدمات پس از فروش را همزمان با صدور خودرو، در دستور کار قرار دهند.

گروه صنعتی ایران خودرو با وجود محدویت ها و مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی پیش روی صادرات، پس از اخذ گواهینامه استاندارد روسیه، صادرات محصولات رانا و خانواده سمند به بازار این کشور را پس از پنج سال از سر گرفت.

در مراسم آغاز دوباره صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیر ایران در روسیه، نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران و رسانه های خارجی و داخلی حضور داشتند.

اقتصام (3)1574**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا