گوناگون

روسیه بازار مناسبی برای خرمای خوزستان

مدیرعامل صندوق حمایت و توسعه کشاورزی خوزستان گفت: برای استفاده بهینه از محصول خرما و حمایت از کشاورزان، از کارخانه‌های فراوری استان‌های دیگر دعوت می‌شود تا خرمای درجه 2 و سه خوزستان را خریداری کنند.

علیرضا دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌- منطقه‌خوزستان- عنوان‌کرد: ‌سالانه بیش از 20 هزار تن خرما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فراوری در استان با قیمت‌های خیلی پایین عرضه می‌شوند.

وی افزود: براساس قراردادی که با کارخانه فراوری آذربایجان منعقد شده، می‌توانیم حجم زیادی از خرمای درجه 2 و 3 را به شیر خرما، قند خرما و سایر محصولات دیگر تبدیل و به بازارهای خارجی عرضه کنیم.

دارابی خاطرنشان‌کرد: روسیه بازار جدیدی است که به دلیل شرایط تحریمی که دارد، می‌توانیم مقدار زیادی از خرمای تولیدی استان را با بسته‌بندی مناسب به آن صادر کنیم.

وی با اشاره به حمایت اعتباری از میگوپروران در ابتدای دوره پرورش اظهارکرد: در ابتدای دوره پرورش میگو 50 میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و 15 میلیارد ریال تسهیلات از منابع بانک کشاورزی به میگوپروران پرداخت شد. خوشبختانه این تسهیلات کمک فراوان به تولیدکنندگان میگو کرده‌، به گونه‌ای که تولید میگوی امسال را به دو برابر افزایش داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا