Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه را بیاموزیم ؟

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه کم نیست اما با آنکه تلفن همراه به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما بدل شده‌اند و نمی توانیم آنها را از زندگی حذف کرد. اما حداقل می توانی برای حفط سلامتی خود و اطرافیانمان روش های درست استفاده از آن را بیاموزیم و به دیگران نیز آموزش دهیم.

– انتخاب زاویه بد برای نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه

یکی از مهمترین روش های نادرست استفاده از تلفن همراه ، انتخاب زاویه بد برای نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی است و در واقع این یک واقعیت شناخته شده و انکار ناپذیر است چرا که استفاده از تلفن های همراه باعث صدمات به ستون فقرات می‌شود. وقتی گردن را خم می‌کنید تا به صفحه نگاه کنید، فشار روی ستون فقرات گردنی شما به تدریج افزایش می‌یابد و با گذشت زمان، وزنی که گردن شما تحمل می‌کند ممکن است ۵ برابر بیشتر از وزن واقعی سر شما باشد. این باعث درد گردن و ناهنجاری‌هایی می‌شود. تلفن خود را روبروی چشم نگه دارید و هنگام نگاه کردن به گوشی، گردن را نیز تا جایی که ممکن است به صورت صاف نگه دارید .

 – تماس مدام گوشی با پوست هم یکی دیگر از روش های نادرست استفاده از تلفن همراه است 

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه

چندین مطالعه وجود دارد که به ارتباط بین گوشی‌های همراه و سرطان، به ویژه انتقال سیگنال حدود 900 مگاهرتز، متمرکز شده است. وقتی گوشی داغ می‌شود پوست شما گرما را جذب می کند که برای بدن مضر خواهد بود. بنابراین بهتر است به جای حمل گوشی در دست آن را در کیف قرار دهید. همچنین سعی کنید در حین صحبت کردن با گوشی خود از هدست یا بلندگو استفاده کنید.

 – از دیگر روش های نادرست استفاده از تلفن همراه استفاده از گوشی با سیگنال ضعیف است

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه

هنگامی که سیگنال ضعیف را بر روی تلفن خود مشاهده می کنید، در واقع بدان معنی است که تلفن شما سیگنال قوی‌تری را به عنوان فرستنده ارسال می کند و انرژی بیشتر از طریق تلفن همراه شما ساطع می‌گردد که آسیب بیشتر به سلامتی شما را به همراه دارد. سیگنال کم همچنین باعث گرم شدن گوشی می‌شود که این نکته خود یک خطر دیگر است.

 – قرار گرفتن به مدت زمان طولانی در معرض نور آبی یا زرد گوشی

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه

از دیگر روش های نادرست استفاده از تلفن همراه عدم تنظیم مناسب نور صفحه نمایش است .نوری که از صفحه نمایش گوشی شما ساطع می‌شود ترشح هورمون ملاتونین را مختل می‌کند، هورمونی که چرخه خواب شما را تنظیم می‌کند. نور گوشی همچنین باعث سردرد و مشکلات بینایی می‌شود. سعی کنید سطح نور را در گوشی خود تنظیم کنید و نیم ساعت قبل از خواب از آن استفاده نکنید.

 – از مهمترین و خطرناکترترین روش های نادرست استفاده از تلفن همراه ، قرار دادن گوشی هنگام خواب در کنار سر است 

روش های نادرست استفاده از تلفن همراه

گوشی همراه در اصل فرستنده و گیرنده الکترومغناطیسی است. این بدان معنی است که امواج رادیویی ساطع می‌کند. اگرچه هنوز اثبات نشده، اما تحقیقات همچنان در مورد قرار گرفتن به مدت زمان طولانی در معرض امواج گوشی چه تأثیراتی بر مغز می‌گذارد، ادامه دارد. کوچکترین ضرر برای سلامت این است که می‌تواند چرخه خواب شما را مختل کند. اگر ممکن است آن را به طور کامل خاموش کنید یا در یک اتاق دیگر قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا