گوناگون

رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روستاها با تشکیل کانون های فرهنگی

81224092 5800376

ˈمحمدرضا داورزنیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: هیات امنای مساجد، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می تواند با تشکیل این کانون، از امکانات و مساعدت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روستاها خواهند بود، افزود: هر مسجدی که فضایی به مساحت 12 مترمربع داشته باشد می تواند یک نفر آقا یا خانم را بعنوان مسوول به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و پس از انجام فرایند اداری، مجوز راه اندازی این کانون داده خواهد شد.

داورزنی اضافه کرد: پس از تاسیس کانون، تجهیزات اداری، کتابخانه و امکانات سمعی و بصری در اختیار کانون ها قرار خواهد گرفت ضمن اینکه این کانون ها در ادامه فعالیت های خود از دیگر امکانات و مساعدت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از جمله برگزاری کلاس های دینی و مذهبی، فرهنگی و هنری، برپایی اردوها و … نیز بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر مناطق روستایی در مساجد مناطق شهری نیز امکان پذیر است، تصریح کرد: تاکنون 22 کانون در سطح مساجد این شهرستان راه اندازی شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس همچنین از توزیع قرآن بین مساجدی که طرح تلاوت نور را اجرا نمایند خبر داد و گفت: هر مسجدی که دارای 5 قاری قرآن باشد و بین دو نماز جماعت حداقل یک صفحه تلاوت قرآن داشته باشند، 15 جلد قرآن اهداء خواهد شد.

درشهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت حدود 300 مسجد ویژه تشیع و اهل سنت فعال است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا