گوناگون

رونمایی از نقشه‌ی رنگی خلیج‌فارس در ساحل شنی سیریک

سرپرست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از رونمایی از نقشه‌ی خلیج‌فارس با پودر رنگ در ساحل شهرستان سیریکو برپایی زنجیره‌ی دانش‌آموزی بمناسبت دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «مصطفی کریمی‌زاده» گفت: روز ملی خلیج‌فارس یادآور حماسه میهنی اخراج پرتغالی‌ها از آب‌های جنوبی کشور در چند دهه‌ی پیش است.

وی خلیج‌فارس را از مهم‌ترین نقاط استراتژیک جهان از لحاظ تاریخی، سیاسی، اقتصادی و نظامی برشمرد و افزود: خلیج‌فارس شاهراه جهاندر خاورمیانه و ممتازترین جایگاه راهبردی و ژئوپلوتیک را دارد.

سرپرست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: برای صیانت از این میراث با عظمت، در تقویم رسمی روز دهم اردیبهشت‌ماه مصادف با اخراج نیروهای پرتغالی از تنگه‌ی هرمز، روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: دهم اردیبهشت‌ماه روز با عظمت ملت ایران و روز مبارزه با استعمارگران و رسیدن به استقلال است و اخراج استعمارگران از منطقه، اوج هنرنمایی ملت ایران در تاریخ کشور است.

کریمی‌زاده در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بمنظور اجرا در روز ملی خلیج‌فارس در شهرستان سیریک یادآور شد: همایش پیاده‌روی، پاکسازی ساحل، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه‌ی نقاشی از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرا در شهرستان سیریک پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا