گوناگون

رويانيان:فايل صوتي تهديد فردوسي‌پور را دارم

 محمد رويانيان در مورد اتفاقات برنامه 90 و معذرت‌خواهي خادم مبني بر اينکه بدهي‌هاي وي 43 ميليارد تومان است نه 50 ميليارد تومان اظهار داشت: با کم کردن 5 يا 6 ميليارد از بدهي‌هاي پرسپوليس که يک روز 50 ميليارد مي‌شود و يک روز 80 ميليارد و روز بعد 43 ميليارد هيچ‌چيزي عوض نمي‌شود. من دنبال عذرخواهي و معذرت‌خواهي نيستم، فقط مي‌خواهم اعلام کنيد که مردم بدانند که ما به کجاها اين پول‌ها را بدهکاريم.

به گزارش فارس، وي افزود: 18 ميليارد بدهي مالياتي دارند و اين موضوع به من ربطي ندارد، از طرف ديگر باشگاه 12 ميليارد تومان به بازيکنان بدهکار است که من هم مشخص است که از چه زماني در پرسپوليس پست و مقامي ندارم، مگر مديران قبلي بدهي بازيکنان را دادند و رفتند؟ البته من به قبلي‌ها هيچ کاري ندارم. من دوست دارم همين‌طور که فشار مي آورند که چنين مبلغ سنگيني بدهي به بار آورده ام، به آنهايي که اين اعداد و ارقام را مطرح کرده اند نيز فشار بياورند که ريز اين مبالغ هم اعلام شود.

رويانيان ادامه داد: چرا شفاف اعلام نمي‌کنيد که 43 ميليارد بدهي من که تا ديروز مي‌گفتيد 50 و 70 ميليارد است، به کجاها بوده و يا به چه کسي بدهکاريم؟ اگر راست مي‌گويند به خبرنگاران اعلام کنند که ايشان فلان ميليون يا ميليارد به جاهاي مختلف بدهکار است. آيا اين کار سختي است؟ به نظر من آقايان اين عدد و ارقام را اعلام مي‌کنند تا وقتي که پرسپوليس را واگذار کردند دچار مشکل نشوند و به فکر مسائل ديگر هستند.

مدير اسبق باشگاه پرسپوليس تاکيد کرد: به دنبال عذرخواهي نيستم و نمي‌خواهم کسي هم از من عذرخواهي کند که در اعلام مبالغ اشتباه کرده است، خيلي ها مي گويند چرا حرف‌هايت را در 90 نزدي، من به فردوسي‌پور گفتم که مشکلاتي دارم و حتي مريض داشتم، نمي‌خواستم اين مسائل را بيان کنم اما مجبورم شفاف صحبت‌هايم را انجام دهم.

وي افزود:‌ من حتي اين موضوع را به اطلاع مسئولان رده بالاي صدا و سيما رساندم و حتي بارها هماهنگ کردم که نمي‌توانم در 90 حضور پيدا کنم اما همه حرف‌هاي خود را مطرح کردند. مردم نمي‌دانند که من چرا به نود نرفتم. من از فردوسي‌پور فايل صوتي دارم که حتي من را تهديد کرده است. مگر من به صدا و سيما نگفتم که نمي‌توانم دوشنبه به برنامه 90 بروم پس چرا مرا زدند؟

وي يادآور شد: فردوسي‌پور مي‌توانست بگويد امشب به دليل برخي مشکلات رويانيان نمي‌تواند به برنامه ما بيايد، اما بجاي اين کار مرا زد. مشکل بسيار حادي داشتم و به مسئولان صدا و سيما اعلام کردم، نمي‌توانم به 90 بروم. مي‌دانم مسئولان صدا و سيما هم به فردوسي‌پور گفتند که چون رويانيان در برنامه نيست، درباره ايشان صحبت نشود و همه چيز بماند براي هفته بعد اما فردوسي‌پور دست به لجبازي زد و نشان داد که فقط با حرف خودش رو به جلو مي‌رود و با سياست‌هاي صدا و سيما کاري ندارد. من مريضي داشتم که نمي‌توانستم با حضورم در نود او را تنها بگذارم و به وي استرس وارد کنم، نمي‌خواستم اين حرف‌ها را بزنم اما بايد جواب سؤال مردم را بدهم، اين همه از آقايان خواهش کردم بعد آقاي فردوسي‌پور تا دلش خواست ما را زد.

وي خطاب به خادم گفت: آقاي امير خادم، شما پهلوان اين ديار هستيد اما چرا کسي را مي زني که کنارت نيست؟ من فايل صوتي فردوسي‌پور را دارم که به من گفت اگر به برنامه نيايي، آنقدر تو را مي‌زنم تا وادارت کنم که به پشت خط بيايي، آيا اين موضوع مورد تأييد مسئولان صدا و سيما است، آيا اين تهديد نيست؟ من نمي‌خواستم در مورد برخي مسائل حرف بزنم. ايشان حتي به من گفت “تو مانند يک عروس هستي و من 5 بار به خواستگاري شما آمدم. براي آخرين بار به تو مي‌گويم به برنامه ما بيا” من نيازي به دروغ گفتن ندارم. محترمانه گفتم آقاي فردوسي‌پور! نمي‌توانم به 90 بيايم، شما هر کاري کنيد دست خودم نيست، نمي‌توانم در خدمت شما باشم. سپس ايشان به من گفت، آنقدر تو را مي‌زنم تا وادارت کنم پشت خط بيايي، به نظر شما اين يعني چه؟

وي افزود: من تمام مدارک حرف‌هايم را دارم. به مسئولان صدا و سيما زنگ زدم و آنها که بسيار حرفه‌اي و مسلمان هستند به فردوسي‌پور اعلام کردند که اين بنده خدا به دليل مشکلاتي نمي‌تواند به برنامه بيايد، فردوسي‌پور هم موافقت کرده بود ولي کار خودش را کرد که واقعا نمي‌دانم چه حرفي بايد بزنم. حتي اين موضوع باعث شد پشت خط اين برنامه نروم اين را فقط مي‌گويم تا هواداران و آنهايي که فوتبال را دنبال مي‌کنند و در کوچه و خيابان از من سؤال مي‌کنند بدانند که چرا من به 90 نرفتم ولي آقاي فردوسي‌پور و معاون وزير يک طرفه من را زدند.

رويانيان تاکيد کرد: بدهي من به پرسپوليس 5 ميليارد تومان است و من روي حرفم هستم. من درباره برنامه 90 هم هر طوري شده اطلاعات را به رئيس رسانه ملي دادم، ايشان هم که مرد بسيار با شرافت و پهلواني است، به من پيغام داد که نگران نباشم. البته بايد اين را بگويم قبل از برنامه که پيگيري کردم فردوسي‌پور درباره من حرفي نزند، همه به من گفتند خيالت راحت باشد، من حتي با رئيس دفتر ضرغامي هم حرف زدم و به من گفتند خيالت راحت، همه چيز حل مي‌شود و اسم من را در برنامه نمي‌آورند، اما ايشان ابلاغي هم که از دفتر رسانه ملي به او شد را ناديده گرفت. پس از اينکه 90 پخش شد، مجددا پيگيري‌هاي لازم را داشتيم و متوجه شدم که مسئولان صدا و سيما براي اين موضوع و پيگيري‌اش وارد عمل شدند و حتي اين برنامه در شبکه جام جم پخش نشد. مطمئن باشيد من شکايت و برخوردم را خواهم کرد و اين موضوع را پيگيري مي‌کنم.

وي افزود: من در تاريخ 18 فروردين به وزارت ورزش نامه دادم و خواهش کردم ريز بدهي‌ها را اعلام کند. پس از اينکه متوجه شدم پيگيري نمي‌شود باز هم نامه دادم که بدهي‌هاي من را شفاف اعلام کنيد. من اين نامه‌ها را اول به خادم دادم و سپس به پروين. در اين خصوص البته رونوشت‌هايي هم زدم که حساب و کتاب‌ها سريع انجام شود اما دريغ از يک پيگيري و جواب. حالا سؤال من اينجاست که چرا معاون وزير به نامه رسمي و قانوني من جواب نمي‌دهد و بجاي آن در تلويزيون درباره آن حرف مي‌زنند و سپس مي‌گويد ببخشيد؟ اگر بدهي من 43 ميليارد است، منتشر کنيد. از چه چيزي مي‌ترسيد. بگوييد به کجا بدهکارم، من که منتشر کردم که از کجا پول آوردم و چگونه هزينه کردم، دوست دارم يک بار ديگر آن را منتشر کنم، اما چرا شما يک بار اعداد اعلام شده را منتشر نمي‌کنيد؟

وي تاکيد کرد: من از برج 10 سال گذشته هيچ پستي در پرسپوليس نداشتم. من حتي در آن موقع در پرسپوليس ماندم تا خداي ناکرده اين تيم زمين نخورد و يک نفر به اين تيم بيايد، اما شما دست به کارهاي ديگر زديد. به من چه ربطي دارد که پرسپوليس 12 ميليارد به بازيکنانش بدهکار است. اصلا من مي‌گويم بدهي‌ها را مي‌دهم اما شما چرا نمي‌گوييد اين بدهي براي چه چيزي است؟ حتي از 15 سال پيش بدهي‌هاي مالياتي مانده اما همه را به پاي من نوشتند. اين حرف آخر من است که در 3 سال 5 ميليارد بدهکارم و مابقي مبالغ را نمي‌دانم از کجا آورده‌اند. بزودي در باره مسائل در رسانه ملي هم صحبت خواهم کرد تا مشخص شود که حق با کيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا