گوناگون

ریزگردهای گاوخونی به پایتخت می‌رسد؟

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی ورزنه گفت: انتشار ریزگردهای گاوخونی تا پایتخت کشور قابل انکار نیست و باید حق‌آبه سالانه آن تأمین شود.

رضا خلیلی ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با اشاره به برگزاری کارگاه محلی تالاب بین‌المللی گاوخونی، اظهار کرد: این نشست در سطحی محلی اما با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان و همچنین مدیر کمپین تالاب‌های کشور در این شهر با هدف اطلاع رسانی از خطرات خشکی این تالاب بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: مطالب و سخنانی زیادی درباره خشکی دریاچه ارومیه اعلام شده است. برای احیای زنده رود و تالاب گاوخونی باید صدای مشابه و حتی بلندتر سر دهیم.

این کارشناس میراث فرهنگی ورزنه با بیان اینکه تاثیرات زیست محیطی و معیشتی تالاب در منطقه مورد آموزش و بحث عمومی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که بر روی کاغذهای رسمی و دولتی فقط از رقم 170 میلیون مترمکعبی حق‌آبه این تالاب مطلب نوشته شده است و متاسفانه در عمل اقدامی مشاهده نکرده‌ایم.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه انتشار ذرات تالاب فقط اصفهان را تهدید نمی‌کند، تاکید کرد: تالاب گاوخونی تمام رطوبت خود را از دست داده است و خطر انتشار ریزگردهای آن تا پایتخت کشور به هیچ وجه قابل انکار نیست چرا که در سه ماه از سال جهت بادهای استان از سمت شرق به غرب است.

وی گفت: این کارگاه آموزشی فردا چهارشنبه ساعت 8.5 صبح، آغاز و ساعت 14 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا