گوناگون

استقبال از کاشت صنوبر در زنجان

رییس جنگل‌کاری منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با هدف توسعه زراعت چوب در استان زنجان استقبال چشم‌گیری از کاشت صنوبر انجام گرفته؛ به طوری که عرصه‌نشینان بخشی از اراضی خود را به کشت این گونه اختصاص داده‌اند.

“مجید معانی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: زراعت چوب علاوه بر ارتقای سطح معیشت بهره‌برداران از طریق مشارکت مردم فشار به جنگل‌های طبیعی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: دوره بهره‌برداری در زراعت چوب 7 تا 10 سال است و اگر در زراعت چوب در یک دوره معین به‌زراعی صورت گیرد، وزن درخت می‌تواند به 300 کیلوگرم برسد.

این مسوول اظهار کرد: استاندارد کشت در زراعت چوب سالانه در استان زنجان3300 اصله در هکتار است. گونه‌هایی همچون صنوبر و اکالیپتوس که در زراعت چوب مدنظر قرار دارند، 10 تا 15 برابر گونه‌های جنگلی رشد داشته و در تامین چوب کارخانجات صنایع چوب نقش تعیین کننده‌ای دارد.

معانی درباره حمایت‌های لازم برای توسعه زراعت چوب در استان زنجان، گفت: حمایت از زارعان چوب به دو شکل اعطای تسهیلات به متقاضیان و دادن نهال رایگان به آن‌ها از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا