گوناگون

ریزگرد وباد شدید موجب تلفات 40 درصد زنبورعسل درمحلات شد

81192123 5745181

ˈحمید رضا وفایی ˈروز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال زراعی گذشته بیش از سه هزارو 500 کلنی زنبور عسل بومی توسط زنبورداران محلی در مراتع و گلزارهای شهرستان پرورش می یافت که این تعداد در سال زراعی جاری به دو هزار کلنی کاهش یافته است.

وی اظهارکرد: ورود ریزگردهایی که ازغرب کشور وارد منطقه می شود و وجود گرد غبار ناشی از معادن سنگ و صنایع فرآوری سنگ ساختمان نیز تاثیر مستقیمی در تلفات زنبور عسل این خطه داشته است.

وی وزش تندباد و طوفان در چندین مورد در دو ماهه نخست سال جاری نیز موجب پراکنده و تلفات زنبور عسل شهرستان گزارش شده که خسارت وارده به این بخش از سوی مسوولان متولی در دست بررسی است.

مسوول امور دام و طیور محلات از زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبودن سرمایه ومحصولات زنبورداران این شهرستان ابراز تاسف کرد و گفت: نداشتن شرایط صندوق بیمه از جمله پلاک کوبی و رنگ آمیزی کندو و نظافت مستمر کندو و از عمده دلایل کم شدن رغبت بیمه کردن محصولات زنبورداران بوده است .

وی از مهاجرت بیش از 500 کلنی زنبور عسل در فصل بهار امسال از استان اصفهان و دیگر شهرستانهای استان مرکزی به مناطق ییلاقی محلات را یادآور شد و گفت: با گرم شدن هوا و کاهش شهد گل و گیاه در این منطقه کوچ تابستانی زنبورداران مهاجر به استان لرستان آغاز خواهد شد.

555/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا