گوناگون

ریشه‌کنی بیسوادی باهمکاری همه دستگاه‌ها

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده کشور گفت: برای بهبود وضعیت بانوان در سطح جامعه باید برنامه ریزی هدفمندی تدوین شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، فهیمه فرهمندپور در دومین کارگروه بانوان و خانواده با اعلام مطلب فوق افزود: تربیت معلمین زن روستایی و همکاری بین دستگاه ها نقش مهمی در اعتماد سازی خانواده ها ایفا می کند.

وی در ادامه افزود: اجرا کردن سیاست های تنبیهی و تشویقی، فرهنگ سازی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف می تواند از مهم ترین برنامه های پیشرفت باشد.

فرهمندپور با اشاره به نقش فرهنگ سازی در جامعه اظهار کرد: دهیاران خانم در شوراهای اسلامی نیز می توانند یکی از مهم ترین اهرم فشار مناسب برای بسترسازی و ایجاد فرهنگ و اعتماد بین خانواده ها برای ادامه تحصیل فرزندان و زمینه های مهم دیگر باشند.

وی تلاش در راستای تقویت کارگروه زنان را از مهم ترین اولویت های این کارگروه دانست و بیان کرد: این موضوع از دو جهت می تواند به مرحله اجرایی برسد که یکی از این موارد ارجاع مسائل زنان و خانواده به خود کارگروه و مورد بعدی بحث اختصاص بودجه به حوزه زنان و خانواده برای اجرای برنامه های مصوب این کارگروه در دوره های مختلف است.

فرهمندپور تصریح کرد: دوران اجرای برنامه های پراکنده بین ارگان ها و بی نظمی بین دستگاه های اجرایی به اتمام رسیده و این موضوع قابل ذکر است که موضوع بی سوادی را نباید به یک سازمان یا ارگان خاص اطلاق کرد و همه دستگاه های اجرایی باید برای ریشه کن کردن این موضوع تلاش کنند.

وی با اشاره به فواید تشکیل گروه های کاری تخصصی در کارگروه زنان و خانواده گفت: تشکیل این گروه ها باعث کارشناسی شدن بیشتر یک موضوع شده و اثر بخشی بیشتری را در تصمیمات اتخاذ شده به همراه خواهد داشت.

مشاور وزیر در امور کشور بانوان و خانواده کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه در صورت بروز مشکل و یک آسیب اجتماعی در کشور از روش مقابله ای استفاده می شود که می تواند آثار سوئی برجا بگذارد در نتیجه باید با همکاری تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی گامی در جهت فرهنگ سازی پیشگیری در زمینه های مختلف آسیب های اجتماعی برداشته شود تا بتوان بربسیاری از مشکلات در این زمینه فائق آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا