گوناگون

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور: دانشگاه فرهنگیان باید تخصصی در تربیت نیرو کار کند

81207035 5770922

به گزارش ایرنا ˈنامدار عبدالهیانˈ عصر چهارشنبه در نشست با مدیران مدارس استثنایی استان خراسان شمالی گفت: در تربیت و تامین نیروی انسانی توسط این دانشگاه به نیازهای آموزش و پرورش استثنایی نیز باید بیش از گذشته توجه ویژه شود.

وی افزود: امروز لازم است بیش از گذشته برای تقویت روحی و روانی دانش آموزان استثنایی سرمایه گذاری شود.

عبدالهیان در خصوص غنای اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی هم گفت: در این زمینه باید برنامه ریزی لازم داشته باشیم تا شرایط برای حضور آن ها در کلاس های اوقات فراغت بیشتر فراهم شود.

وی به مراکز فعال اختلالات یادگیری نیز اشاره کرد و افزود: اکنون 350 مرکز فعال اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد و تا سال آینده به 450 مرکز افزایش می یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در استان خراسان شمالی نیز تاکنون 9 مرکز اختلالات یادگیری به سامانه رایانه مجهز شده اند.

عبدالهیان گفت: علاوه بر این در خراسان شمالی 80 برنامه کیفیت بخشی در مدارس استثنایی استان انجام شده است که در مقایسه با سایر استان ها عملکرد موثری داشته است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز با ارایه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استثنایی استان، گفت: در این استان هزار و 308 دانش آموز با نیازهای ویژه وجود دارد که 35 درصد این جمعیت در مدارس بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

ˈحسین نعمتیˈ همچنین به آغاز کار اجرایی دو طرح آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی استان خبر داد و گفت: برای اجرای این دو طرح، 54 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری و کمک نیکوکاران اختصاص یافته است. ک/2

7184/623

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا