گوناگون

رییس جمهور تصویری روشن از اقتصاد بدون شعارپردازی به مردم ارایه داد

81144178 5660724

سعید لیلاز سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص فحوای بخش اقتصادی گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور، افزود: اظهارات رییس جمهوری انطباق کاملی با آمارهای واقعی داشت و این امر پس از سال ها و مدت ها بازگشت به صداقت بود زیرا رییس دولت بدون شعارهای غیرواقعی تصویر اقتصاد کشور را با آمارهای درست و منطقی به مردم منتقل کرد.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در گفت و گوی امشب سنتی که همواره در ایران وجود داشت به گونه ای که شرایط کنونی به دلیل سیاست نامناسب دولت قبل اعلام می شد، فاصله گرفت و هیچ اشاره ای به مشکلات ایجاد شده توسط دولت قبل نکرد.

این کارشناس مسایل اقتصادی اظهار داشت: این در حالی است که سیاست گذاری های دولت یازدهم به لحاظ زمانی به خصوص در بخش هدفمند کردن یارانه ها هنوز مسایلی را برای کشور ایجاد کرده است.

لیلاز تصریح کرد: اصرار و مراقبت رییس جمهوری برای پرهیز از ذکر مصایبی که دولت قبل به یادگار گذاشته نشانه اخلاق گرایی وی است.

این کارشناس مسایل اقتصادی افزود: کشور برای اولین بار در تمام شاخص ها حرکت روبه جلو دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در این گفت و گو این توهم که دولت تنها بر سیاست خارجی تمرکز دارد، شکسته شد و طرح های دولت و دستاوردها در حوزه های اجتماعی و اقتصادی و بهبود وضعیت بیمارستان ها و بهداشت عمومی نیز ارایه شد.

این کارشناس مسایل اقتصادی گفت: آمارهای ارایه شده در این گفت و گو براساس مستنداتی از مرکز آمار ارایه شد و این در حالی است که رییس این مرکز به صورت هوشمندانه از دوره دولت قبل در آن مرکز باقی مانده است و به همین دلیل می توان آمارها را به خوبی راستی آزمایی کرد.

وی، ارایه برنامه روشن یک ساله را از دیگر موارد گفت و گوی امشب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زمان بندی یک ساله برای برنامه های اعلامی در نظر گرفته شده می توان به راحتی بر اجرای آن نظارت کرد و این در حالی است که دولت قبلی خود را بی نیاز از حسابرسی می دانست.

لیلاز افزود: زمان بندی برای برنامه ها را می توان مطالبه ملت و خود رییس جمهور از دولت دانست و به همین علت مطبوعات ٰ گروه های دانشجویی و نخبگان می توانند به راحتی بر اجرای برنامه ها نظارت کنند.

وی با بیان آنکه تسلط رییس جمهور بر اعداد و ارقام از دیگر نکات حایز اهمیت این گفت و گو است، گفت: هرچند دولت در طول هشت ماه گذشته بر ایفای تعهدات خود پایبند بود اما هجمه هایی در حوزه های سیاسی و فرهنگی بر دولت وارد شد که البته برخی از توطئه ها سازمان یافته است.

لیلاز افزود: در صورتی که این گفت و گوها به صورت ماهانه ادامه یابد و آمارهای روشنی ارایه شود اعتماد از دست رفته به حکومت باز می گردد زیرا فساد گسترده دولت قبل، به اعتماد مردم خدشه وارد کرده است و همین امر نیز یکی از دلایل عدم انصراف مردم از دریافت یارانه بود.

سومین گفت و گوی زنده تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری با مردم سه شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد.

اقتصام(4)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا