گوناگون

رییس دادگستری: برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی را از مسوولان آغاز می کنیم

81135419 5646043

به گزارش ایرنا حجت الاسلامˈ نورالله قدرتیˈ روز چهارشنبه در همایش دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان بجنورد با محوریت جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، گفت: برای 220 پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت باغ ویلا رای صادر شده و در انتظار اجرای احکام است.

وی افزود: از این پرونده ها، مشخصات 80 تا 70 پرونده ارایه شده که نیمی از آنان کارمندان دستگاه های اداری استان و مابقی کارگر، کشاورز، طلافروش، بنگاه دار، کامیون دار، پزشک و دندانپزشک هستند.

قدرتی همچنین خطاب به مسوولان دستگاه های خدمات رسان هشدار داد: یک هفته فرصت دارید تا نسبت به لغو مجوزهای آب، تلفن، برق و گاز غیرمجاز ارایه شده اقدام کنید در غیر این صورت طبق قانون با شما برخورد می شود.

وی از دادستانهای شهرستان های استان نیز خواست با هماهنگی جهاد کشاورزی به متخلفان این بخش فرصتی یک تا دو ماهه برای دریافت مجوز بدهند و در غیر این صورت برای اجرای قانون و حفظ بیت المال وارد عمل شوند.

وی در عین حال از دستگاههای استان به علت نادیده گرفتن مصوبه استانی مبنی بر ندادن خدمات به افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تغییر اراضی کشاورزی و تبدیل آن به باغ ویلا می کنند، انتقاد کرد.

قدرتی گفت: طبق قانون شوراها و دهیاران روستاها هم مکلف هستند تخلفات این بخش را به مدیریت جهاد کشاورزی و دادستانی گزارش کنند زیرا جرم عمومی نیاز به شاکی ندارد و دادستانی هم در کوتاه ترین زمان برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

وی افزود: دستگاه قضایی به اجرای قانون مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به خاطر تبعات زیان بار در بخش کشاورزی اقتصادی و کشاورزی و آسیب های اجتماعی حساس است و در اجرای آن کوتاهی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان کوتاهی صورت گرفته، گفت: حتی جهاد کشاورزی باید از شوراها و دستگاه های خدمات رسان شکایت می کرد ولی شکایتی از این دستگاه در محاکم قضایی ثبت نشده است.

وی خواستار تشکیل بانک اطلاعات جامع برای برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تقویت اطلاع رسانی در این خصوص با مشارکت رسانه ها شد.

استان خراسان شمالی با 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی از قطب های مولد کشور است که کشاورزی به عنوان محور توسعه این استان تعیین شده است. ک/2

623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا