گوناگون

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: تقویت پوشش‌های بیمه‌ای از درمان‌های ناباروری ضروری است

‌رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقویت پوشش‌های بیمه‌ای از درمان‌های ناباروری را در راستای سیاست‌گذاری‌های جدید جمعیتی ضروری دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در همایش سیاستگذاری جدید جمعیتی افزود: کمک به زوج‌های نابارور برای فرزند‌آوری در راستای سیاستگذاری‌های جدید جمعیتی است، اما متاسفانه در حال حاضر پوشش بیمه‌ها برای این درمان‌ها ضعیف است که وزارت بهداشت برای تقویت حمایت‌های بیمه‌، در حال انجام پیگیری‌هایی است.

وی اظهارکرد: علاوه بر توجه به فرزند آوری در زمینه افزایش نرخ باروری کلی، باید به سایر موارد از جمله پیشگیری از مرگ نوزادان، نوجوانان و جوانان نیز توجه کرد.

دکتر ایمانیه بیان کرد: شایع‌ترین علت مرگ در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی هستند اما شایع‌ترین علت سال‌های عمر از دست رفته، مرگ ناشی از تصادفات است، زیرا این مرگ‌ها بیشتر در گروه سنی 20 تا 30 ساله که جمعیت مولد کشور هستند، اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین هنگام رانندگی ضروری است و با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار دانشجو در فارس داریم، این گروه با دریافت مفاهیم سلامت، می‌توانند آنها را به خانواده و اطرافیان و در نهایت کل جامعه منتقل کنند.

دکتر ایمانیه گفت: ما باید در راستای افزایش نرخ باروری کلی حرکتی متوازن و متعادل داشته باشیم و دچار افراط نشویم، تصمیم‌گیری برای تعداد فرزندان باید با توجه به نوع خانواده‌ها و شرایط موجود انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سن ازدواج در کشور بالا رفته و بر این اساس باروری کاهش می یابد و در نتیجه جمعیت هم کم می‌شود، گفت: به نظر می رسد 18 تا 25 سال، سن مناسبی برای ازدواج جوانان در ایران است و بر این اساس باید با دادن آگاهی‌های لازم از جمله مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره‌های بعد از ازدواج و استفاده از تجربه والدین‌،‌جوانان را به ازدواج و فزرندآوری تشویق کنیم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا