گوناگون

صنعتگران بازوهای توانمند تولید و اقتصاد کشور

‌استاندار استان مرکزی گفت: اقتصاد کشور ما با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان ساوه اظهار کرد: در حال حاضر صنعت ما فقط برای زنده ماندن تلاش می‌کند نه برای توسعه، پیشرفت و شادابی‌ و تنها در تلاش هستیم که این نهال خشک نشود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از خشکیدن نهال صنعت کشور نیازمند همکاری، همدلی و تعامل بین بخشی در دستگاه‌های دولتی هستیم تا بتوان مشکلات را از بین برد در غیر این صورت پژمردگی فعلی نهال صنعت منجر به خشکیده شدن آن می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی کشور با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: اگر برای این مشکلات چاره‌اندیشی نشود و راهکارهای لازم برای رفع آنها اتخاذ نشود، قطعا برای جامعه مشکل ایجاد می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های کارفرمایان و سرمایه‌گذاران جهت فعال نگاه داشتن واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: مجموعه‌های صنعتی از افتخارات کشور هستند و نباید نسبت به فعالیت فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران سخت‌گیری کرد.

استاندار مرکزی توسعه اقتصادی کشور را مرهون تلاش‌های فعالان صنعتی، کارفرمایان و کارگران دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و مالیات است که ادامه فعالیت آنان را با مشکل مواجه کرده است و باید با استمهال و تقسیط‌بندی بدهی‌ها در این دو حوزه به یاری صنعتگران شتافت.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصادی کشور را نباید با برخی اعمال سخت‌گیرانه متوقف کرد بلکه سخت‌گیری ما باید نسبت به اشخاصی باشد که در گذشته مشخص نیست با پول نفت این کشور چه کرده‌ و برای اقتصاد کشور مشکل‌آفرینی کرده‌اند.

مقیمی با بیان اینکه ساوه با توجه به نزدیکی به پایتخت و شناخته شدن به عنوان قطب صنعتی برای استان بسیار مهم است، عنوان کرد: توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری از ضروریات توسعه‌یافتگی این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز گفت: صنایع شهرستان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند.

شهلا میرگلوبیات با اشاره به اینکه صنعت در شهرستان ساوه دوران رکود و بی‌تحرکی را طی می‌کند، خواستار برطرف کردن مشکلات صنعتگران به ویژه در اعطای تسهیلات و بخشودگی جرایم آنان شد.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران بازوهای توانمند تولید و اقتصاد کشور هستند افزود: صنعتگری که با مشکل مالی و موانع اداری مواجه می‌شود، تمرکز کافی در رفع مشکلات نیروهای انسانی خود نخواهد داشت.

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بین صاحبان صنایع و مسئولان ضمن برطرف کردن مشکلات و موانع توسعه‌ای رونق اقتصاد کشور را رقم خواهد زد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مشکلات امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، برق، گاز، آب، بدهی‌های بانکی و … هفت واحد تولیدی بررسی و ضمن استماع اظهارات صاحبان این صنایع راهکارهای عملی برای برطرف شدن مشکلات اتخاذ شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا