گوناگون

چرا در ورودی آرامگاه دکتر حشمت قفل است؟

آرامگاه دکتر حشمت که یک مبارز بزرگ را در خود جای داده است مدتهاست در ورودی آن قفل بوده و مردم و شهروندان از دیدن آن محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، آرامگاه دکتر حشمت، مبارز و یار میرزا کوچک خان جنگلی در طول این مدت دچار ناملایمات بسیاری شده است. این آرامگاه در سالهای دور با پیگیری‌های امام جماعت مسجد امیرالمومنین چله خانه و هیئت امنای مسجد به الحاق مسجد امیرالمومنین درآمد و پس از مدتی در آن طراحی خاصی صورت گرفت.

پس از مدتی نوع طراحی این مسجد این مکان را دستخوش اتفاقات خاصی کرد. نوع طراحی به گونه‌ای بود که جای دنجی برای افراد خاص پدید آورده بود که می توانستند در حالت پنهان و به دور از دید مردم اقدام به اعمال غیرعرف کنند و این موضوع به شدت اسباب ناراحتی اهالی و هیئت امنای مسجد را فراهم کرده بود به طوری که باعث گذاشتن در ورودی برای آن و قفل کردن این در شد.

هیئت امنای این مسجد از پیگیری‌های چندی از مسئولین می گفتند و اینکه قرار شده بود این آرامگاه به مانند آرامگاه حافظ شیرازی پرشکوه گردد. نه طرح آرامگاه حافظ شیرازی و نه دو طرح دیگری که مسئولین به مردم آنجا وعده داده بودند عملی نشد و خیلی زود در ورودی این آرامگاه مجددا قفل شد. دلایل قفل شدن مجدد این آرامگاه اعمال غیر عرف برخی از افراد و کلمه زشتی بود که بر روی در مابین آرامگاه و مسجد نوشته شده بود.

چندی پیش امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت به همراه شهردار منطقه 2 از این مکان بازدید کردند و قرار شد تا جلسه‌ای مشترک بین هیئت امنای مسجد، شهردار منطقه 2 و معاون مدیرکل میراث فرهنگی گیلان برگزار شده و راه‌های استفاده و بهره برداری عموم از این آرامگاه تاریخی بررسی شود.

در این نشست هیئت امنا و امام جماعت مسجد امیرالمومنین به جد خواستار طراحی جدید برای آرامگاه و جلوگیری از تبدبل این مکان به محل ارتکاب گناه و یا کشیدن دیوار برای جداسازی مسجد از آرامگاه شدند.

امیرحسین علوی درباره شرایط بازگشایی این آرامگاه گفت: ما با نظارت شما این مکان تاریخی را بازگشایی می کنیم و تمام سعی خود را در راستای رضایت اهالی خواهیم کرد.

پس از این نشست و با بازدید از آرامگاه شرایط بازگشایی آرامگاه بررسی شد و باید دید آیا مسئولین می توانند با به وجود آوردن شرایط مناسب این آرامگاه را که نمادی از مردان گیلان زمین در آن خفته است و در طول این مدت دستخوش ناملایمت‌های بسیار شده است را بازگشایی کنند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا