گوناگون

رونق گردشگری قزوین نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: شتاب قطار توسعه در جهان به خصوص در حوزه گردشگری بسیار زیاد است که اگر در زمان مقرر به ایستگاه‌ برای همراهی نرسیم منتظر نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در دیدار با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و مدیران ارشد آن ضمن یادآوری توانمندی‌های قزوین اظهار کرد: قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و صنعتی استان قزوین بسیار غنی و ارزشمند بوده و با وجود تعدد آثار تاریخی،‌ فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، روند گردشگری استان نسبت به استان‌های کشور بی‌حرکت مانده که برای رسیدن به جایگاه مناسب همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان و همدلی مردم استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به سرعت پیشرفت و توسعه گردشگری در جهان افزود: قطار توسعه در حوزه گردشگری در جهان به سرعت در حال حرکت است و چنانچه مجموعه مدیریتی استان خود را به موقع به این قطار نرسانند از توسعه گردشگری خارج و از مزایای این صنعت سودآور محروم خواهیم شد.

مشاور فرهنگی استاندار با تاکید به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی اضافه کرد: صنعت گردشگری با توجه به دامنه وسیع و فعالیتی که دارد می‌تواند یاری‌رسان گردش اقتصادی استان بوده و در این زمینه توجه به بحث استانداردسازی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی استان از نکات بسیار مهم به شمار می‌رود که با عنوان بازاریابی پنهان می‌تواند پیامدهای مثبت در خصوص ورود مسافران تازه به استان را به همراه داشته باشد.

وی ظرفیت استان را برای احداث هتل بالا دانست و تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی شهر قزوین ایجاد زیر ساخت‌های اقامتی و احداث هتل است و عدم وجود مراکز اقامتی مطلوب مجموعه مدیریت استان را به لحاظ اسکان گردشگران، برگزاری همایش‌های ملی و جهانی، توسعه کشاورزی، صنعت و بازرگانی با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

حضرتی‌ها همچنین مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد السلطنه را به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرایی ایران برای گردشگری استان حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: احداث مجموعه سعدالسلطنه در قزوین با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران در دوره قاجار نشان از پتانسیل بالای شهری در زمینه ورود و اسکان مسافر داشته که این ظرفیت هم اکنون نیز وجود دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی منسجم با مدیریت قوی داشته باشیم تا بتوانیم از این یادگار منحصر به فرد ضمن حفظ و نگه‌داری، بهره‌برداری مناسب کنیم.

وی مجموعه میراث فرهنگی را متولی امر گردشکری عنوان کرد و افزود: برای رونق گردشگری استان و رفع مشکلات ورود به بازار بین المللی این صنعت، نگاه مثبت، طرح مطالعاتی چند جانبه، مشاوره کار‌شناسی کارآمد و همراهی‌دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در دولت چرخه کم سرعت گردشگری استان را به حرکت درآورد و استان را از عواید حاصل در بهبود گردش اقتصادی آن بهره‌مند سازد.

علی فرج زاده‌ها مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین ضمن اعلام آمادگی در خصوص همکاری و همیاری با مجموعه میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اظهارکرد: با توجه به نزدیک بودن قزوین به پایتخت و برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در این شهر، تجهیز و اسکان گردشگران، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و احیاء بافت‌های تاریخی بسیار ضروری و مهم است که امیدواریم بتوانیم با تعامل،‌همفکری و همکاری جدی‌تر قزوین را به جایگاه والایی برسانیم.

شاهرخ عطایی مدیر مؤسسه رفاهی و تفریحی کاسپین آمادگی خود را برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک پتانسیل اجرایی جهت اجرای سیاست‌های کلان اعلام کرد و با اشاره به طرح گردشگری منطقه کامان و زرشک، این منطقه را محور گردشگری طبیعی استان خواند و خواستار همکاری بیشتر با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

هادی نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان نیز از آمادگی این شرکت برای برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی در استان خبر داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا