گوناگون

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه مجلس استقبال کرد/الزام ارایه اطلاعات مالی به بورس

81164071 5695541

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه این هفته در بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر کردند که همه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظفند نسبت به ارایه اطلاعات کامل مالی خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ، مطابق قوانین و مقررات مربوطه عمل کنند.

به گزارش ایرنا، علی صالح آبادی عصر چهارشنبه در آیین گشایش دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز افزود: این مصوبه مجلس برای شفافیت در نظام اقتصادی کشور مفید است که البته نیاز به کار حرفه ای حسابداران و حسابرسان دارد و دامنه کار در این حوزه را گسترش خواهد داد.

وی یادآوری کرد: امروز حدود یک هزار شرکت اعم از سهام عام و نهادهای مالی مختلف نزد سازمان بورس به ثبت رسیده اند و با احتساب شرکت های تابعه آنها، می توان گفت افزون بر دو هزار شرکت در بازار سرمایه حضور دارند یا به ثبت رسیده اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، صورت های مالی اصلی و تلفیقی شرکت ها باید با استانداردهای بین المللی ارایه شود.

صالح آبادی همچنین بر فراهم شدن بستر مطمئن و امن برای تبادل اطلاعات مالی شرکت ها با سازمان بورس و اوراق بهادار سخن گفت و اظهار کرد: مجوز مرکز میانی امضای دیجیتال به سازمان بورس اعطا شد که نخستین مجوز از این دست برای تقویت امنیت تبادل اطلاعات بود.

وی تصریح کرد: اعطای این مجوز به سازمان بورس محدود نخواهد ماند و به سایر حوزه ها نیز مجوز امضای دیجیتال اعطا خواهد شد.

دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران امروز آغاز و عصر پنجشنبه به کار خود پایان می دهد. ک/2

2026/ 667 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا